HTML

Görbe sminktükör

Kísérlet a női nem megítélésének árnyalására, azaz nagy szarban vagyunk, de mentem, ami menthető, ennél rosszabb már úgyse lehet.

Nőtípusok, játszmák, taktikázások, picsulások-picsogások túlzó, de ismerős formában.

Az ötleteket, kritikákat vagy akár teljes posztokat a gorbe.sminktukor kukac gmail.com-ra várom kíváncsi szeretettel :)

Az itt megjelenő minden tartalom Creative Commons: Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! licenc alatt áll.

Gondolatbokrétáitok

Címkék

agytröszt diznicsaj (1) alkohol (1) anya (2) ápolónő (1) autóvezetés (2) a lelki szemetesláda (1) a nők és az alkohol (1) a test angyala (1) babaproject (1) baba mama (1) bandababa (1) barátnők (4) bevásárlás a férfival (1) bikiniszezon (1) bkv (1) bőbeszédű (1) búcsúzás (1) bulvár (1) bútoráruházban (1) crocs (1) csajbuli (1) csajszis dumcsik (1) család (1) családi program (1) csúnya lány (1) díszfeleség (1) domina (1) egészségügy (1) első randi (1) esküvő (1) evés (1) facebook (1) farsang (1) felhívás (1) feminista (1) feminizmus (1) focimeccs (2) fogamzásgátló tabletta (1) fogyókúra (1) főnök (1) fotók (1) frusztráció generátor (1) gyerektervezés (1) gyermekkönyv (1) halloween (1) házasság (2) házibuli (1) hellókarácsony (1) hello kitty (1) hétköznapok dívája (1) hideghegyi sportőrült (1) hipochonder öregasszony (1) hivatalnoknő (1) húsvét (1) jogsi (1) jó fej csaj (1) karácsony (4) kibeszélés (1) kikupálós lány (1) kismama (1) kisvárosi csaj (1) könyöklő néni (1) könyvajánló (1) környezettudatos nő (1) közveszélyes nők (1) kreatív hobby (2) kretén (1) kultúra (3) lakótelep (1) latinos műveltség (1) lecsekkolás (1) lecsúszott kamuvállalkozó (1) leggings (1) magyarázat (1) március 15. (1) meglepetés party (1) mlm (1) mosolytündér (1) mozi (1) műköröm (1) nem értem (1) néptáncos (1) női dráma (1) női önzetlenség (1) női önzőség (2) nők (28) növénykedvelő (1) nyilvános wc (1) olvasói poszt (13) olvasói statisztika (1) összetartozás demonstrálása (1) óvszer (1) panasz (1) parfüm (1) párkapcsolat (1) parti nagy lajos (1) pasizás (1) pocaklakó (1) politizálás (1) posztajánló (1) rámászás a férfira (1) slágerek (1) smink (1) sör (1) stlustanácsadó (1) strandolás (1) strassz (1) szépségápolás (1) szépségszalon (1) szerelem (6) szervezőzseni nő (1) szingli (1) szlengblog könyv (1) sznob pengeszáj (1) szobanövények (1) szülés (1) születésnap (1) szüzesség (1) tánc (1) társkeresés (1) telefonálás (2) terhesség megelőzés (1) természet leánya (1) teszvesz (1) tippek (2) tömegközlekedés (1) trendi (1) tudatlan tucatnő (1) tudományos fanatikus (1) tunika (1) udvarlás (1) új külső (1) utazás (1) útjavító munkás (1) ütős keresőkifejezések (1) valentin nap (1) vallás (1) vásárlás (1) vidéki csajtípusok (1) Címkefelhő

2009.11.12. 09:00 HRita

NYELVHASZNÁLAT: Cizellált intrikák latinos műveltséggel – Hogyan beszéljük ki kolléganőnket választékos stílusban

- Nekem ez a Kitty már ab ovo abszolút antipatikus volt. Ilyen téren nekem úgymond csalhatatlanok a premonícióim. Kérlek szépen az a status quo, hogy Kitty csalja a barátját, ráhajtott a főnökre, és olybá tűnik, hogy célt is ért; nemrégiben mindenesetre in flagranti találták a bőrfotelban magas beosztású mackókájának péniszével a szájában.
- Ne mondd!
Gondolom még emlékszel, mikor anno domini idekerült, milyen visszafogottan behaviorált. Aztán nem is telt el sok idő, ez a Kittyke, alias rosszéletű maca már kimutatta a foga fehérjét. Kiderült, hogy a curriculum vitae-je se olyan harmatos, mint ahogy azt ő prezentálta, tele van irracionális adatokkal, sőt horribile dictu, dezinformációkkal. Most meg már szólni se lehet érte, mert behízelegte magát a főnöknél, aki ad absurdum se lát, se hall a nagy szerelemtől.
- Hallatlan!
- Arra gondoltam, hogy küldenék a főnöknek egy névtelen levelet, és expressis verbis leírnám a sok dehonesztáló pletykát, amit erről a cédáról tudok. Kérdezheted ugyebár, hogy cui prodest? De nekem az a szent meggyőződésem, hogy nem hagyhatom annyiban a dolgot, főleg hogy a színre lépése óta engem ignorál a fönci. Hát kutya rossz érzés. Azt viszont egy percig se hidd, hogy nekem Kittyke (sic!) a fixa ideám lenne. Távolról sem. Engem csak en bloc idegesít ennek a manipulatív nőnek a vehemenciája és rámenőssége.
- Persze, érthető.
- Nota bene, mégsem ez volt a casus belli, ami miatt én egyszemélyes hadjáratot indítottam ellene, hanem sokkal inkább a múltkori ad hoc beszólása rám. Kifogásolta az öltözködési stílusomat, pedig te is tudod, hogy az én ars poeticám a „csinosan minden körülmények között”! Bona fide szólva, nagyon rosszul esett, és azt hiszem, ez de facto is az inszenzibilisség non plus ultrája.
- Igen, igen.
- Bizonyára nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, Kitty az én szememben persona non grata. Ha csak tudom, kerülöm, mint a pestisest. Nem elég, hogy közönséges és álszent, de még ex cathedra beszél is velem, ha találkozunk. Ha vice versa én viselkednék így vele, az minden bizonnyal capitale delictum lenne az ő szemében.
Most már csak abban bízhatunk, hogy a főnök a varietas delectat alapigazságát tartja szem előtt, és eo ipso hamar ráun Kittykére, vagy esetleg valami vis maior következtében kirúgja őt.
Summa summarum, nem feszül Kitty és köztem személyes contradictio, de ha még egyszer bepofázik nekem, úgy tarkón baszom a teaforralóval, hogy az összes zodiákus cirkulálni fog a szeme előtt.
 

107 komment

Címkék: nők kibeszélés latinos műveltség


A bejegyzés trackback címe:

https://gorbe-sminktukor.blog.hu/api/trackback/id/tr141518653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GAbica 2009.11.12. 09:49:34

"Summa summarum, nem feszül Kitty és köztem személyes contradictio, de ha még egyszer bepofázik nekem, úgy tarkón baszom a teaforralóval, hogy az összes zodiákus cirkulálni fog a szeme előtt."
Ez a mondat olyan gyönyörű, hogy ezentúl idézni fogom :D

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 09:53:19

Jó, mondjuk a pénisznek utána kellett néznem...
@Gabica [a legboldogabb]:
Az én nagyszüleim inkább némettel keverték a mondanivalójukat. Hogy is fogalmazzak csak? Távoli őseim a római birodalom egyik egészen félreeső provinciájából származtak. Lehet hogy még azt sem tudták tökéletes latinsággal a falra festeni, hogy "rómaiak, menjetek haza!"

GAbica 2009.11.12. 09:56:45

@El Topo (Sgt. Elias): értem én, simán :D
amúgy a másik nagyanyám ő a mai napig időnként németül szólal meg, hiába na, a nagyanyja nevelte, tősgyökeres sváb asszony, aki egy szót sem beszélt magyarul.
A csodás családi keveredés, az úgy látom, mindenhol jellemző.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 09:59:18

Te tarfejü, tritóni, tarka torzó,
Dús, dőre dátum és dalos dativusz,
Post, penes, pone, praeter, ablativusz.

»P.H.M.« · http://setlist.blog.hu 2009.11.12. 10:03:21

ez a nőtípus szívesen ismételgetheti a mea cupla mea culpa kifejezéseket is... rettenetes.
a poszt nagyon jó lett.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 10:07:23

@Gabica [a legboldogabb]: Sváb a legjobb!! Az én őseim is azok, és büszke vagyok rájuk :) Nálunk egyértelmű a colstok, klopfoló meg ilyen kifejezések. Nagyon jó :)

@El Topo (Sgt. Elias): Azaz, Babits Bihály nagyon ott van, főleg K. úr felfogásában:
"Mi, hát nekem bajuszom van talán?" :D

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 10:11:59

@»P.H.M.«:

Az szerintem egy másik nőtipus aki azt ismételgeti, hogy mea culpa. Akiről a poszt szól, az láthatólag tudja is, mit jelentenek az általa használt szavak. Aki mea culpázik, az meg nem.
Nem kimondottan női téma, de Toronyi zászlós jut eszembe, aki egy ízben a következőket mondotta:"Emberek, rólam mindenki tudja, hogy nem vagyok egy szadizmus, de hogy az ilyen szaros mamakedvencei nálam szívni fognak, az meakulpa."

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 10:13:48

@justin case: @Tiborr: Köszönöm :)

Ebből is látszik, hogy sajnos reálisan fenyeget minket az "elitfasizálódás" veszélye, hiszen mindenki tud majdnem mindent :D

oriza triznyák 2009.11.12. 10:16:21

Ez szép volt Rita!

Egyébként félelmetes, hogy ha munkahelyi kibeszélésről van szó, tökmindegy, hogy milyen beosztású csajokról van szó. Hogy stílszerű legyek, egyik sem jobb a Deákné vásznánál.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 10:16:49

@HRita:

A németet még ilyen idős szakik tudják nagyon.
"Itt még szépen vinklibe állítjuk a stafflit, megnútoljuk, kinútoljuk a rehabnival, aztán fajramt."

GAbica 2009.11.12. 10:17:06

@HRita: miért, van ahol nem? hokedli, sámli, stampedli, eszcájg, stb :D
én úgy érzem időnként, itt mindenki rendelkezik vagy sváb, vagy a @El Topo (Sgt. Elias): által felvázolt felmenőkkel. legfeljebb nem hangoztatja :)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 10:19:55

@Gabica [a legboldogabb]:

Na most itt a huzatos Kárpát medencében (Rita, intézd el, hogy dőlt betűvel tudjak írni), van minden, mint a bazárban.
Árpád és Zalán, Verbőczy és Dózsa, török, tatár, tót, román...

oriza triznyák 2009.11.12. 10:21:27

Az én kedvencem ilyen szavam a firhang.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 10:21:53

@oriza triznyák: áhhá, akkor latin szólások és közmondások is jöhetnek, bár szerintem a deákné vásznára pont nincs latin megfelelő :)
@El Topo (Sgt. Elias): :D Ez nagyon ott van, bár nálunk inkább a kajanevekben maradt meg: káposztás cvekedli, grenadírmars :)

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.12. 10:23:51

Kicsit csalódtam, mert a modorosról jöttem át és valami latintáncos, salsás modoroskodást vártam, de amúgy jó.

Engem leginkább a "fixa ideám" ingerel.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 10:24:07

@HRita:

Mondjuk a múltkor kicsit csodálkoztam is, mikor na fiam szólt, hogy nem tudja, mi az a prakker.

GAbica 2009.11.12. 10:25:17

@El Topo (Sgt. Elias): ezért imádom a tudodkiket. De nem politizálok, ez nem az a fórum :D
Éljen a sokszínűség, aztán ennyi.
Mert persze ez a két nagyanyám csak két ága a családnak, a másik kettő meg megint egész más felmenők és gyökerek :D

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 10:25:34

@oriza triznyák: Meg a puceráj :D
Ez is előjön az Így írtok ti-ben, a Gellért Oszkár paródiánál, hatalmas :)
"Hogy nyitod szét a két hideg ajkad
Amint kimondod: "puceráj."
Puceráj, puceráj,
Puc is, meg áj is.
De ha puc, miért nem áj?
Áj, váj.
"Megint itt van a puceráj"
Mondod. "Megint itt van."
És kis fogad kétfelé nyitod,
De miért nem csukod kicsit kisebbre az alsó ajakad
És miért látszik ki zápfogad
És miért nem emeled orrocskád
És miért nem képződik egy kis vonal
Az orrod és a szád közt,
Amit szétlapítanék, gyömöszölnék,
Kiteregetnék, bekennék.
Miért nem emeled, csavarod, fordítod, ragadod,
Miért hullt két szál haj arcodba?
És miért mondod: puc is, meg áj is.
És most mit nézel olyan haragosan
Berzenkedő kis strucc-madaram.
Mondd, miért nedves most egy kicsit
A balszéle a szájadnak, jobbról?
Mit mondasz?
Hogy menjek a sóhivatalba
És kérdezzem meg ott?
Elmegyek, elfutok, elrohanok
A sóhivatalba és megkérdezem.
És megkérdezem, miért.
Mi - ért. M... mi... miért."
:D

Mitya Ivanov 2009.11.12. 10:41:49

de jó ez a poszt, meg kommentek is.
bár nekem nincsenek olyan sváb felmenőim, akik beszélték is a nyelvet, de a stelázsi, stanicli, hastok stb alapszó volt. Bár lehet hogy ezek nem is svábok.
a posztban az en bloc kicsit kakukktojás, de hát az újlatin is latin

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 11:00:19

@Mitya Ivanov:

Viszont azt a kifejezést használni, hogy en bloc: ausgewählt.

Mitya Ivanov 2009.11.12. 11:10:08

Ehrlich gesagt, nem tudom mire irtad ezt.

parrre 2009.11.12. 11:10:45

Sírvaröhögős. Szerintem.

Majd a főnci meglebegteti a contractod felbontását (ultima ratio) és akkor volens, nolens leszállsz a nőjéről :)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.12. 11:17:28

@parrre:

Mondjuk nem biztos. Lehet hogy tényleg gyönyörködteti a változatosság.

arongeri 2009.11.12. 11:23:08

Csak jelezném, hogy az "en bloc" francia kifejezés, bár a francia meg újlatin vagymi, de azért a rómaiak biztos nem így írták :)

Latint amúgy néhány gimnáziumban - főleg egyháziakban - lehet tanulni, egyetemen pedig az orvosin és a jogon is. Na most nekem vannak barátaim, akik a piaristáktól mentek az ELTE / Pázmány jogra. Hát azt a latinnyelv-fitogtatást, amit néha rendez egyik-másik... :)

És hogy én is fitogtassak:
Juventus ventus - fiatalság bolondság
Quod licet Iovi, non licet bovi - amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek
Similis simili gaudet - hasonló hasonlónak örül
Per definitionem - meghatárotás szerint (ezt mondjuk hiányoltam a bejegyzésből)
Vae victis - jaj a legyőzöttnek
Lorem ipsum... (dolor sit amet) - webdizájner szöveg, értelmetlen

A "casus belli"-t pedig külön köszönöm! :)))

Erzsebet 2009.11.12. 11:31:23

Egy tanárnő ismerősöm használt latin kifejezéseket. Én nem tanultam latinul, így sokmindent szótárban kerestem ki. Az én felmenőim is használtak sváb eredetű kifejezéseket, pedig közülük senki sem volt az. A latin lehet gimnáziumokban választani. Van ahol magyar és töri tagozatosoknak ez a kötelező nyelv. Fiam barátja történész hallgató, ő egy fél évig tanulta az egyetemen. A nyelvvizsgát is latinból szeretné letenni.

flea 2009.11.12. 11:39:59

Wáhh, én is az en bloc-ot akartam lelőni, de már megelőztetek...

Hozzá tartozik, hogy ezt a posztbeli okoskánk jó eséllyel ámblokknak írná, és gőze nem lenne, hogy mi az. (Mondjuk a többi háromnegyedéről se, azt is csak mondaná.)

Ej, de jó kis poszt lett ez megin', köszönjük, Rita.

flea 2009.11.12. 11:41:53

Ja, az antipatikusnál már csak azt szeretem jobban, amikor unszimpatikust mondanak. Az a sznobéria és a szélsőséges mértékű tudatlanság fitogtatása egyszerre :D

Ahogy már a L'art pour l'art Társulat is megmondta: unszimpatikus gyerek a Tompikaaaaaa. :)

ellenszenvesfigura 2009.11.12. 11:42:54

ez borzasztó volt, rosszabb, mint egy előadás a jogi egyetemen.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.12. 11:43:56

@flea: nem tudatlanság, csak germanizmus. Unsympatisch.

GLG 2009.11.12. 11:51:43

Egy kis falubol szarmazom, ahol azert mindenkinek illo lenne tudni bizonyos szavak jelenteset.
Egy rovid ideig egy (tolem sokkal) idosebb neni volt a polgarmester, aki nagyon szeretett kulonbozo targyalasokra jarni es ott hangot adni mindenfele otletenek. Egy alkalommal valami feladathoz (persze jo hangosan, az osszes megyei vezeto elott) hozzafuzte, hogy "persze, nagyon jo otlet, majd megcsinaljuk KLOAKABAN". (Ez tulajdonkeppen a "kalaka" szo lett volna.) Hamar levaltottak, nem csak emiatt.

GAbica 2009.11.12. 12:16:12

@Mitya Ivanov: auf jeden fall, érted, hogy értem :)

oriza triznyák 2009.11.12. 12:22:53

@flea: egy ismerősöm azt szokta mondani, hogy antiszimpatikus :-))))

Mitya Ivanov 2009.11.12. 12:47:38

@flea: azért mert az antipatikus magyarul mást jelent mint latinul. Ezért lett belőle unszümpaaatish
szerintem az antipatikus a fellengzős.

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.11.12. 12:49:16

@arongeri: nem kisökörnek, csak ökörnek...

Tetszett az írás. Én tanultam középsuliban klasszikust és orvosi latint is. Utána meg fősulin a klasszikust. Mondanom sem kell, hogy egyáltalán nem használom. Néha jól jön kvízekhez :)

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 13:16:29

Jaj, hát az en bloc az TERMÉSZETESEN direkt volt, hogy kinek tűnik fel először :D
Az antipatikus szerintem is sokkal modorosabb, mert a nagyon műveltek minden esetben kiigazítják, hogy az "un" meg a "szim" ütik egymást, tehát paraszt, aki így mondja.

Különben tényleg, a posztban okoskodó nő szerintem sincs teljesen képben, konkrétan helytelen a "bone fide szólva" kifejezés, legalábbis szerintem :)

lr 2009.11.12. 13:29:05

Hodie mihi - cras Tibi.

flea 2009.11.12. 13:29:19

@Modor Tibi: á, ezt nem tudtam, hogy németül így van. Ez jó, ezután egy fokkal kevésbé fog idegesíteni. (Mondjuk még mindig nem értem, hogy miért jobb ez, mint ellenszenves köcsögnek nevezni. Még csak nem is hangzik "jobban". :))

@Mitya Ivanov: szerintem mindkettő...

flea 2009.11.12. 13:30:35

Ja, amúgy ha már dobálózunk latin kifejezésekkel meg mondásokkal, én erről az egyről nem tudok leszokni:

Non quis sed quid

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 13:40:10

Gyakran hallom még a Hannibal ante portas-t _vicces_ formában egyes modoros ismerőseimtől imigyen: Zsolti/Kati/Peti ante portas. Azaz: a Zsolti/Kati/Peti kint (vagy bárhol) vár... :)
Ilyenkor egy másik modoros ismerős, aki _veszi a lapot_ viccesen így _replikázik_: Alea iacta est, nincs más választásom, kimegyek.
:D

Zerstörer 2009.11.12. 14:00:49

"Lehet, hogy maguk egyemisták, és lesz diplomatájuk, de hogy itt szopni fognak az rizikó."

Cs. Dobos törzsőrmester, Lenti, 1983 körül.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.11.12. 14:06:28

akkor en is egyet, egy monder korit:

azert jo ez a lakas, mert elkulonul benne a privat szfera es a public relations.

Zerstörer 2009.11.12. 14:47:58

@HRita:
Ahhoz mit szólsz, hogy "szuterén jogom"....?

Szalacsi_Dezső 2009.11.12. 15:08:53

@HRita:
És ezek működhetnek a heteroszexuális interperszonális relációkban is?

Szalacsi_Dezső 2009.11.12. 15:27:12

@HRita:
Hát, hogy ezek a szép latinos distinctiok "ab ovo" relizálhatók-e a zasszonnyal folytatott "dialektusaim" folyamán at home?
Mer' ezér' jó ha művelt a zemben.

jo.e 2009.11.12. 15:39:53

Ehhez csak annyit szeretnék hozzátenni: quod erat demonstrandum
Sajnos ez teljességgel használhatatlan a köznapi nyelvben, pedig én csak ezt tudom :(

flea 2009.11.12. 16:01:34

@jo.e: lehet azt használni, kb. abban az értelemben, hogy "már megint igazam van". Csak önteltség és az ezzel járó hatalmas pofa szükségeltetik hozzá.

Lásd még:
www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM

:D

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 16:14:36

@HRita: a kedvencem, ha mindezt még így adják elő: áántipátikus...

Nagyon patent kis írás, _Ritusom_, egyre jobban csapatod!

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.12. 16:26:25

@Szalacsi Dezső: Persze hogy :)
@Krisztinca: :D igen, ez a becézgetés is _megér egy misét_, pláne, ha nem is ismerjük az illetőt. Legmodorosabb! :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 17:16:51

@HRita: jaja. Pl akik igazán ismernek, azok tudják pl, hogy a Krisztát utálom. Így csak az hív, aki jópofa akar lenni.

Szalacsi_Dezső 2009.11.12. 18:04:27

Ladies & Germany !

Az áántipatikus az a rágimódi gyóccerész?

flea 2009.11.12. 18:07:24

@Szalacsi Dezső: az ántitálentum meg akkó' mingyá' az a régi pénzérme, amit a fődbű fordított ki az eke...

Eurydice 2009.11.12. 18:50:46

Ha valaki akar egy kicsit latinul tanulgatni (némi egyházi felütéssel) szuper olvasnivalók vannak letölthető formátumban itt:
www.szentistvanradio.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=64
és itt:
www.szentistvanradio.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=85

Egyébként Rita, nagyon tetszik a blog - mikor lesz végre a blogoló nő elé tartva a görbe sminktükör?
Avagy mikor akasztják a hóhért?

mici˙ 2009.11.12. 19:22:36

@HRita: tuti rendkívül modoros leszek, de Alea iacta est = a kocka el van vetve

2009.11.12. 20:08:12

@HRita:

A gyakorlótéren bénázó kopasznak az őrmester, fejcsóválva:
- Mi maga civilben?
- Jelentem, villamosmérnök.
- Na arra a villamosra se szállnék én fel...

Az MN-nél a műveltség mindig csak problémát okozott:
- Mit mozognak maguk ott hátul?
Vicces újonc beszól: - Jelentem nem mi mozgunk, csak a Föld mozog.
- Ki mondta, hogy a föld mozog?
Néma csend, majd valaki félénken: - Jelentem, először Galilei.
- Na akkor Galilei fiam, még egy ilyen beszólás, és három nap fogda.

- Van valakinek Symphoniája?
- Jelentem, például Beethovennek elég sok.
- Beethoven honvéd, akkor lépjen ki, és adjon egy szálat!

(Én kérek elnézést, sztorizós-anekdotázós...)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 20:14:13

@justin case:
In mari meri miri mori muri necesse est - vagyis egy tengernyi kiváló borban az egér csak elpusztulni tud.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.11.12. 20:16:38

@tff:
Még amikor latinul folyt a temetés, történt a következő eset: a kántor látta, hogy a pap keze a koporsó körül motoszkál. Megszólal recitálva: -Papszilopszi! Mire a pap: -Nepofalanduszholnapkettenosztolandusz, Amen.

2009.11.12. 20:53:25

A sok hülye latin a jogászoknál szokásos, de jure és ipso jure

Egy orvosnak az anyosa is csak exitál, jó esetben.

Na és papok sem képesek kiszakadni a latinból - nalunk még volt latin mise is, aki adott magára, az oda járt: és aki azt gondolja hogy
ha a Pater noster alatt egy felvonót kell érteni, csalatkozni fog.

Történelem tanárunk gyötört a hülye latin közmöndásaival, hogy non skola sed vite, meg hogy a historia es matista vite, persze nem tudom leirni helyesen, pedig még a fel is ki volt irva a falra.

Megint nagyon jó a poszt és kommentek, modjuk az enyém nem emeli a színvonalat, de scheisegal.

flymazs (törölt) 2009.11.12. 22:40:15

@Frengi: inkább egyetemen csak, esetleg a tudományos életben. A római jog miatt nyilván. A gyakorlati életben nem használják.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.13. 00:06:44

@GLG: Most vettem csak észre ezt a kommentet, hogy siklottam át fölötte? Hát nem semmi! KLOÁKÁBAN :)
Az én kedvenc ilyenszerű beszólásom Parti Nagy Lajostól A test angyala című paródiájában az OVULÁCIÓ és vastaps :D Bevallottan ez a mestermű hatott rám a leginkább :) Egyben ajánlom mindenkinek olvasásra, kiváló modorossággyűjtemény :)

Pernilla 2009.11.13. 00:32:09

@HRita: most már megöl a kíváncsiság, hogy milyen magyar szó létezik a colstokra meg a klopfolóra?:O

2009.11.13. 05:44:49

@Pernilla: azért jó, hogy egy csomó szót nem kellett megtanulnom németül, mert már eleve németül van.
Mondom az egyik csajnak, hogy a magyarban sok német szó van, na jó akkor hogy mondják pl a kaiserschmarnit? hát sajnos kaiserschmarninak. De a zollstock, a klopfen, a schhlagfertig, frisch, de még a futsch szavakon sem kellett gonolkodni, magyarul nem is tudom mit jelent.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.13. 09:14:05

@Pernilla: A colstok az mérőszalag, a klopfoló meg amivel kiverjük a húst (húsverő?) :)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2009.11.13. 09:42:08

@Frengi: szerintem ennélkül is marad elég sok német szó, amit viszont meg kell tanulni...
:-))
HRita: jó írás, gratula! :-)

LEN 2009.11.13. 10:30:48

A colstok nem a mérőszalag, hanem a fából készült széthajtogatható mérő bizbasz. Mifelénk ráadásul colostok... A klopfoló meg klopfoló, ősi magyar honfoglaló szó és kész!

aribeth 2009.11.13. 11:00:33

@ellenszenvesfigura:
Ha valaha öngyilkos leszek, akkor a egy jogelméleti tankönyv lapjaival fogom felvágni a csuklómat.

"A racionalista dogmatizmus imperializmusával szemben a pozitivista szkepticizmus nihilizmusának lobogója feszül."
:P

flea 2009.11.13. 11:04:35

@HRita: @LEN: a colstok tényleg colstok, a klopfolót viszont például a székelyek úgy mondják, hogy...

www.youtube.com/watch?v=wuld6_BMPQ4

(lusták tekerjenek 1:30-hoz)

flea 2009.11.13. 11:10:07

@flea: mondjuk nekem a legkedvesebb, ahogy a konnektort mondják (4:22). Mi - úgy-ahogy - angolul, ők románul vagy németül. (Tudom, elektromos csatlakozó aljzat, peeeeersze.)

2009.11.13. 11:22:49

@flea: az én gyerekem húsdobolónak hivta a klopfolót, amiben van némi izgazság

rizikofaktorka 2009.11.13. 12:04:22

@LEN: "honfoglaló"?! Akarod mondani inkább ősmagyar/ómagyar eredetű szó?:D (bár kétlem... tuti germanizmus)
@HRita: Köszönet ezért az írásért, nameg a túlképzett bölcsészekért!:))

coucou 2009.11.13. 14:37:17

@flea: hú ezt nagyon rég láttam, de még mindig üt! köszi! :)
kedvenc kiszólás: "s ez es laska"

Szalacsi_Dezső 2009.11.13. 17:31:40

@Frengi:
Az ipso iure az mit jelent?
Talán de facto. Ami a de iure párja.
@HRita:
"A colstok az mérőszalag, a klopfoló meg amivel kiverjük a húst (húsverő?) :) "
Jajj, Isten őrizz, hogy klopfolóval verjük ki! :-D

Szalacsi_Dezső 2009.11.13. 17:33:29

Az exitust az orvosok is csak mint rövidítést használják. A teljes formula: exitus lethalis.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.13. 18:04:21

@Szalacsi Dezső: Ide most azt akartam írni latinul, hogy rossz az, aki rosszra gondol, de nem találtam meg :)
Esetleg valaki kisegítene? :)

Szalacsi_Dezső 2009.11.13. 18:10:31

@HRita:
Az én koromban, ha rágondolok, már az is egynek számít.
:-D

nyílméregbéka 2009.11.13. 18:34:48

Ah, ez a poszt felidézte rémes első munkahelyemet, ahol egy Pista bácsi nevű nyugdíjas, öreg, kövér kollégával voltam egy irodában, aki háromnaponta zuhanyozott, alig dolgozott valamit, azt is leginkábbre rosszul, célozgatott, hogy az az ideális, ha a nő 30 évvel fiatalabb, tehát értelemszerűen kb. mindenki rühellte őt.
Az volt a sikerélménye, hogy hetente elsütött egy-egy latin mondást, majd rámnézett és azt mondta: "Ti persze már nem tanultatok latint a gimnáziumban!"

Nem volt merszem azt felelni, hogy latint azt nem, de fürdeni igen.

hajdú 2009.11.13. 20:58:17

@nyílméregbéka:
A gimnáziumban?
Bocs, nem lehetett kihagyni :D

2009.11.14. 07:30:46

@HRita: nem mert ez francia eredetű szólás

coucou 2009.11.14. 08:51:26

@HRita:
Honni soit qui mal y pense. :)

pietro114 2009.11.14. 13:21:13

Lehet hogy most ezzel belecsúszok a nyelvtannáci valami spéci latinos alfajába, de az "en bloc" francia a "zodiákus" pedig görög eredetű. Amúgy sajna nekem is becsúszott 4 év latin a gimiben.Semmi értelme nem volt, max hogy ilyen kommenteket írhatok...

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.14. 14:08:49

@pietro114: Az en bloc-ot már megfejtettük, de a zodiákusról nem tudtam, hogy görög eredetű. Bár logikus :) Köszi.
Mivel "nyelvhasználat" kategóriába soroltam a posztot, nyugodtan beszólhatsz, főleg nyelvi témában, legrammatikanácizni meg senkit nem fogok, eddig se tettem :)

lárvalányhaj 2009.11.14. 22:40:35

most akkor én azt a buta kérdést tenném föl, hogy vajon szándékosan vannak pontatlanul használva egyes helyeken a latin szavak, illetve nemlatin szavak latinként el(ő)adva? ha igen, akkor bocs, nem akarnék okoskodónak tűnni :P ha nem, akkor is.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.14. 22:51:58

@lárvalányhaj: Persze, de ezt leírtam már pár kommenttel ezelőtt :) Pont attól nagyon mesterkélt az egész, hogy csak nagyjából ismeri a szavak/kifejezések jelentését, és véletlenszerűen illeszti bele a mondandójába. Az meg, hogy latin vagy nem latin, már nem annyira fontos, a lényeg, hogy jól hangzzon/hangozzon? => hangozzék :)

lárvalányhaj 2009.11.14. 22:54:44

@HRita: btw Athina, a blogger szokott a blogján leírni olyan rendű és rangú okosságokat, mintpéldául "behaviorál". főleg azóta durvult el a helyzet, amióta jogra jár --> ott ui. télleg tanulnak latinul is példának okáért.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.11.14. 22:57:27

@lárvalányhaj: Nem ismerem ezt az Athinát. Ő komolyan is gondolja?

lárvalányhaj 2009.11.14. 23:09:14

@HRita: blog.athina.hu
eléggé komolyan :O

butatót 2009.11.15. 00:25:17

Jó írás.
Amúgy meg stultorum humanum infinitus est.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.12.02. 09:16:37

@Ki foglalta el a Vidor nevet?: Az író egyértelműen visszautasítja az alaptalan gyanúsítást :D (Valóban nem vagyok jogász.)

Tiborr · http://1solumipsum.tumblr.com/ 2009.12.15. 23:09:07

@HRita: Csak most olvastam, de ez tetszik. (A kifejezés megjegyzendő kategória.)
süti beállítások módosítása