Az alábbi hitirat Jege számára sugalmazódott, és ő legott le is írá. Olvassuk hát szorgos szívvel és lankadatlan lelkiállapottal!
Figyelmeztetés: az alábbi poszt tiszteletlen, rosszindulatú és alaptalanul általánosít. Ha Önt az ilyen fölháborítja, kérjük, ne olvasson tovább.
Európa számtalan keresztény gyökérrel rendelkezik, így esszénket eme úton indítjuk el. A vallásos nőket ezután az alábbi csoportokba soroljuk:
1. Az ifjúkeresztyén lány
Az ifjúkeresztyén lány derék, hagyományőrző családból származik, Hajdú és Bihar külön jó pont. Akárhová veti a balsors, valamiféle diákkört, baráti társaságot vagy egyéb gittegyletet mindenképp fog találni magának, hisz' nagyon-nagyon fontos, hogy az ember tartozzon valakihez, akivel rendszeres időközönként kölcsönös nagyrabecsülésükről tájékoztathatják egymást. A körben eltöltött néhány óra a hét fénypontja: közös ima Jézushoz, közös ének Jézushoz, közös gitározás Jézushoz, közös olvasás Jézusról. A vitát inkább mellőzik, arra egyébként sincs szükség; ha az ifjúkeresztyén lányt valaki valamiféle keresztkérdéssel szembesíti, ő homályos tekintettel és az „én így hiszem” címre hallgató, megfellebbezhetetlen érvvel válaszol.
A baráti társaság másik előnye a nagyszámú barát, akiket minden lehetséges szögből le lehet fényképezni, hogy még nagyobb legyen a számuk. Legtöbb példányban természetesen az izmos, jóképű fiúk szerepelnek, mert a wiwes adatlapot legjobban ők dobják föl, bibliával a kézben. Más egyebet a lány nem tesz velük, hisz' ő a hagyományos erkölcsök híve, melyek nélkül mind gyökértelenné válunk. Modernséget csupán saját, barátságról, testvériességről, vagy Jézusról szóló verseiben bír elviselni, ezért nem rak beléjük se mértéket, se rímet. Példa:
„Úttalan utakon jártam életem,
Nem engedtem, hogy szólj.
Pedig utólag látom könnyes szemed,
Amint sietve, terelve
Golgotai keresztre tekintve
Mondtad: Jöjj!”
Az ifjúkeresztyén lány büszke mindarra, amit tud, és arra is, amit nem tud. Furulyázni például teljesen autodidakta módon tanult meg, nyilván Jézus erejének hála – a hangszert persze mindig úgy veszi szájba, hogy véletlenül se tűnhessen úgy, hiszen arról ő még csak nem is hallott. Adatlapján a képeken kívül sokszor csak bibliai címek („Lf. 6:66”) szerepelnek, bár latin szavakat nem ismer, sőt, azzal sincs igazán tisztában, a ministránst eszik-e vagy basszák. Mindez egyébként is a primitív, szűklátókörű pápisták dolga, nem az övé.
Ezen apróságot leszámítva az ifjúkeresztyén lány igazán jámbor, toleráns lélek, hiszen Jézus előtt kedves az ilyen, neki pedig amúgy se volt problémája soha senkivel, a Rudit kivéve, aki egyszer kissé beszeszelve udvarolni próbált neki. Pedig ha valaki, akkor ő aztán igazán nem olyan lány, arról nem is beszélve, hogy a Rudi bicepsze talán még negyvenes sincsen – de ezt azóta elnézte neki, mert a megbocsátás fontos keresztyéni érték, és a Rudi amúgy kedves fiú, szereti is őt. Alapvetően mindenkit szeret, mert az is fontos keresztyéni érték, csak a zsidókkal és a buzikkal szemben vannak fenntartásai; mit is tehetne ő, gyarló kis lélek, ha egyszer maga az Úr mondta, útálatosság az? Ráadásul olyan hülye kalapot hordanak, meg állítólag büdösek is.
Mindenki más jöhet, ha keresztyén. Az ifjúkeresztyén lány régi negy álma eljutni Taizébe, az ökumenizmus fellegvárába (vagy legalább Ausztriába, ha nem csörög elegendő világi hívság a tárcájában), és ott lefényképezkedni pár feketével. A taizélős fotókat persze haladéktalanul feltölti a csinos fiúk mellé, bizonyítva ezzel ország-világ előtt, hogy a keresztyénségnek nincs határa, és Jézus mindenkit szeret. Aláírás hozzá: „if you have faith as small as a mustard seed, nothing will be impossible for you!” – talán még az értelmes képalkotás sem.
2. A hites családanya
A hites családanya nem az előbbi nőtípus felnőttkorában – az ifjúkeresztyén lány például olykor valóban szép és jól öltözött, míg a családanya sosem. A hiúság a Hét Halálos Bűn leghalálosabbika, ő pedig már az esküvőn sem volt képes szanaszét meredező fürtjeit hajlakkal formába kényszeríteni. Ez rontotta el az összehatást is, most már belátja: ezért nem ment a szürke kockás blúz a földig érő rózsaszínű szoknyához, sem pedig a nőiességet hangsúlyozni hivatott, egycentis sarkú, szép fehér cipellőhöz. Az ura viszont kétségkívül nagyon daliásan festett mellette a fekete mentében, melyre ő beszélte volt rá, jóllehet a gallért nem engedélyezte, mert az visszataszítóan kozmopolita.
A hites családanya nem ül fel önjelölt prédikátoroknak: az ő életét a Keresztény Isten személyesen érintette meg, ezért hisz őbenne, csak őbenne, kizárólag őbenne. Máig emlékszik, milyen volt kijőni a Szent-Pál Székesegyházból Rómában úgy, hogy az égből két nap süt le reá, meg Krisztus a Kereszten! Azóta lett ő is teljes ember, azóta hallja néha, csöndes estéken, mikor a világ a céltalan rohanásban elfáradva lenyugoszik végre, az angyalok szárnyainak suhogását a légből; olyankor nyelveken is tud. Hogyhogy milyeneken? Szentségtelen kérdés. Hát mindegyiken, egyszerre.
Gyermekeit – van belőle négy legalább, igaz, Adalbertke kicsikét dongalábú, meg ötévesen is pelenkázni kell, de mit bánja ezt az Anya, hiszen amit az Úr őreája ró, alázattal viseli – is ebben a szellemben, a keresztényi szeretet és megértés szellemében neveli. Vasárnap reggel, néha este is, misére járnak a maguk összetartó kollektívájában: Apa, Anya, és a három gyermek, Adalbertke a kocsiban – a legidősebbet, a tizenhat éves Lucát, sajnos kénytelen volt elkergetni a háztól, miután az kijelentette, hogy nem fog misére járni. A többiekhez való viszonyra azonban a – csupán igaz keresztény hit által elérhető – legtisztább, legtökéletesebb, legfelhőtlenebb harmónia jellemző. Szeretteivel szemben a családanya valósággal kenyérre kenhető, még hangját sem emeli föl, legfeljebb mikor valamelyik arra vetemedik, hogy a kapott utasítást ne rögtön és szó nélkül hajtsa végre. A nevelés megfelelő módszerét csak és kizárólag ő, az Anya ismeri és alkalmazza; senki más, még az apjuk sem nézhet rosszallóan Kenézkére, amikor az mise közben (a felajánlásnál!) Csengécskét fojtogatja a rózsafüzérrel. Az érzékeny gyermeki lélek nyugalma elsődleges fontosságú, hiszen abból lesz később az üdvözülés – az olvasó pedig a dolgos mindennapok része, Csenge nagyon jól teszi tehát, ha barátkozik vele.
Az efféle bosszúságokat leszámítva a hites családanya minden teremtett lélekkel jóban igyekszik lenni, legalábbis akikkel a keresztény lapok szerint az ilyesmit szabad – de ebből sincs gond, hisz' őszinte gyűlöletének tárgyai pusztán olyan, elhanyagolható létszámmal és erkölcsi súllyal bíró, Úr előtt nem kedves kisebbségek, mint a liberálisok, protestánsok, kommunisták, sörivók, nem fehérek, nem magyarok, templomba nem járók, és neki nem tetsző pofájúak. Barátai ennek köszönhetően igen számosak: igaz, keresztény, árja magyar nő, a Mária Rádiónál dolgozik vagy mindenképpen ott vágyik dolgozni, ha Isten is úgy akarja. Testileg-lelkileg bensőséges viszonyuk kizárólag abban az esetben romolhat meg, ha a barátnő esetleg magához veszi Lucát, aki majd biztos a Család (nem a Szent, de majdnem, talán, egyszer, hátha) ellen fordítja.
A hites családanya egészségesen él és táplálkozik, hogy legyen ereje a gyermekeket jól és helyesen nevelni, valamint hogy a keresztény magyar gazdákat és a keresztény magyar üzletláncokat a maga szerény módján támogassa. Adalbertke ezzel szemben mindent megkap, amit kér, és mivel mindig enni kér, kellően el is van hízva – de hát ki tagadhatná meg a kisfiúcska kívánságait, aki egy igazi, földre szállt angyal, még akkor is, ha pusztán gyomorhangokkal képes kommunikálni.
A baj mégsem akkor következik be, amikor Adalbertke megtanul beszélni (erre ugyanis soha nem kerül sor), hanem amikor a többi gyermek követi Luca példáját, vagy a férj belehal a szünet és vég nélküli cseszegetésbe, vagy esetleg mindkettő. A családanya ilyenkor annyira megrökönyödik, hogy néha még munkát is elmegy keresni.
3. A megélhetési izraelita
A legtöbb kategóriához hasonlóan ez sem csak nőkre húzható rá, nőben azonban sokkal jobb, mert ő lényegesen nagyobb átéléssel tud sopánkodni, ezen típus legalapvetőbb ismérve pedig a sopánkodás.
Két alfaja a valódi túlélő és az áltúlélő. A valódi túlélő csakugyan megjárta a táborokat kiskorában, esetleg sikerült Budapesten elbújnia a nyilasok elől, később emigrált, öregkorára azonban hazatért gyermekéveinek országába, melynek időközben megbocsátott, fenntartásainak azonban időnként a biztonság kedvéért hangot ad (főleg a keresztény barátnő előtt, aki néha meglátogatja a nagyon lelkiismeretes ápolást nagyon sok pénzért biztosító zsidókórházban). Az áltúlélő később született; őt az intolerancia és gonoszság szelleme üldözte egész életében.
Alanyi jogú kárpótlás ezen utóbbiért nem jár, eszi is a fene az áltúlélőt rendesen. Nem mintha ortodox zsidó lenne, á dehogy: őt a körülmények tették azzá, a könyörtelen, antiszemitizmustól csöpögő környezet, mely ismét vagonban akarja látni őt, századmagával, víz és élelem nélkül, atyáinak hitéért. Hát tehet ő arról? Isten nevére, mely egy a könyv népei között, miért bántják őt, ó miért?
A világ azonban meg van vadulva saját állatiasságától, és nem ad választ. Ő pedig, annyi rettegésben töltött év túlélője, ezt nem hagyhatja szó nélkül. Valódi harcos ő, nem alkuszik: ezért lett ortodox. A hagyományos ruhát persze lehetőség szerint nem viseli, mert kényelmetlen, az atyák Pick-féle szalámija finom, és különben is, az életveszély felülírja ezeket a régi, elkopott szabályokat; ő pedig az egész közösséget sodorná életveszélybe, ha szombaton nem tarthatná a frontot a számos politikai fórumon, újra és újra elmagyarázva a csökött agyú barmoknak, hogy maguktól nem tartanának sehol, hisz' a fütyülős barackot és a bőgatyát tudták mindössze kiizzadni. Az áltúlélő Isten szerény szolgája csupán, parányi homokszem; de hittársai a viharban, ők fontosak; csak miattuk nem hagyja örökre maga mögött e túlélhetetlen vidéket – no meg, mert ezek az idegen nyelvek olyan nehezek mind, pedig a Teremtő látja lelkét, próbálkozott ő nagyon, héberül például egészen a daletig eljutott.
A megélhetési izraelita izraelita, és hangsúlyozottan nem magyar. Kikéri magának, ha valami érzéketlen tuskó az állampolgárságával hozakodik elő – hát tehet ő arról, hogy itt maradt ebben a kibírhatatlan koszfészekben elrohadni, ahol tehetségét nem értékelik, erőfeszítéseit nem fizetik meg, lelkének örökösen hátat fordítanak pusztán azért, amivé lett azzal, hogy e sanyarú világra jött? Igaz, most éppen van munkája, de ezt is csak magának köszönheti, nem a főnöknek, aki rajta kívül egytől egyig gójokat foglalkoztat, helyzetbe kényszerítse őt. Igen, tudja, hogy gójok, látja szemükben a primitív indulatot, hallja a rosszindulatú sugdolózást a háta mögött, érzi, hogy nem kívánnak szóba állni vele, ő pedig nem erőlteti, mert szerény, nem rámenős, és ha azok így, akkor ő meg úgy! Volt közöttük egy, a szokásosnál is szemtelenebb, magas, öltönyös, aki sima modorával, kígyóhoz hasonlóan akarta tönkretenni őt, de jól kicsellózott vele: egy ötöst kért tőle kölcsön, és nem adta vissza, hahh! Megérdemli a nyomorult. Nem is mer szólni neki, érzi, hogy nincsenek egy súlycsoportban – hogy is lehetne vele, egy gój! Nevetséges.
A megélhetési izraelita nagyon haragszik az államra, mely nem fogja őt megvédeni, pedig ez elemi kötelessége azok után, amit a múltban tettek ővele. Ezt nyomatékosítandó, örömmel elfogadja a szemét antiszemita főnök minimálbéres-zsebfizetéses konstrukcióját („a minimálbér adómentes, márpedig én ezeknek nem adok egy fillért se, hógyisne, aztán majd elköltik magyarságkutatásra, és kitalálják, hogy meg kell halnom, mert nem vagyok valami büdös sumér”), és mindig arrafelé sétál, ahol sok a rendőr, nehogy valaki leüsse, amiért.
A sopánkodás után hátramaradt szabadidőt férfifogás helyett – amúgy sem talál olyan pasit errefelé, aki képes lenne megérteni őt, a hittársak között sem, mert azok meg oly' rondák – hasznos dolgokra fordítja: olvas, néz, hallgat, betelefonál. Példa:
„Tudja, Macedónúr/Sompolygóúr/Ellikaúr... hálló?... tudja, én egyszerűen abnormálisnak tartom, hogy ma, Európában, az embernek félnie kell. Ilyen országban akarjuk nevelni a gyerekeinket?... Nem, nincs, de emlékszem anyám arcán, nyugodjon békében szegény, a rettegésre, utólag is, sok évvel később! Ötvenhatban, amikor a fasiszták újra kinn meneteltek az utcán, ne szakítson félbe, pontosan tudom, miről beszélek, belém ivódott kiskoromtól fogva, és akkor jönnek megint ezek a senkik, én kérdem magától, ne szakítson félbe, hát kik ezek? Mi a jó édest képzelnek magukról, mit tettek le eddig az asztalra, hogy a törvénytisztelő polgárokat, mint én, fenyegetni merészelik? Ezért tartunk itt, kérem, ezért tartunk itt, és nem ott, ahol a világ boldogabbik fele, a múltkor aszongya nekem a villanyóraleolvasó, pedig én soha nem vettem hitelt azoktól, mert nekem még vannak elveim, és megmondom egyenesen a szemükbe, hogy utálom a halat...”
Mindezek után a megélhetési izraelita a jól végzett munka örömével följebb csavarja a fűtést, eszik még egy kis szalámit, arcára keni a hidratálót, kinyújtózik a puha bőrfotelben, és előveszi a nemzeti sajtót, mert abban jobb a tévéműsor.
4. A kiábrándult panteista
A kiábrándult nő istenfélő ember volt világéletében, csak az istenek személye változott körülötte. Ő sajnos nem látta meg a fényt Rómában, mivel nem is járt ott, hógyisne, csak unalmas romok vannak arra, meg folyton kelepelő digók.
Nem, a kiábrándult nő teljesen egyedül jött rá hosszú és sivárnak tűnő évek alatt, vagy amikor elkötötték a szobabiciklijét, vagy amikor tévedésből amputálták a kislábujját, vagy amikor kedvenc guppiját beszippantotta egy téridő-anomália, hogy önmagában kell megtalálnia a spiritualitást.
Ebben a buddhisták/jehovisták/ateisták voltak segítségére, azon belül is a Cuzcoi Láma/Őrtornyos Feri/Tucatnő Erika a sarki ivóból, ki oly' boldog és kiteljesedett, hogy csak na. A kiábrándult nő azóta hangulattól függően jár közösségi meditációra, osztogat szórólapot Jehova Világkormányzó hamarosan eljövendő királyságáról, vagy szidja az összes babonás papseggnyaló marhát. Ruhatára szolid, visszafogott darabokból áll, mint a kerek orrú, zárt bőrcipő, a seszínű kötött kardigán, vagy a hosszú hittérítős szoknya. Férje nincs, azt a hagyományos, agymosásból élő fujjegyházak nyomják; az ő barátja a hangzatos LegFontosabbFiú elnevezésre hallgat, ha épp józan és/vagy nem kurvázik.
A kiábrándult nő kiábrándultsága óta pontosan tudja, mi a különbség vallás és hit között: előbbiből köszöni, nem kér, utóbbi pedig szigorúan az ő magánügye, no meg azoké, akiket utcán rohantukban sikerül egy ügyes testcsellel kifektetnie, aztán orruk alá dugnia az adománygyűjtő füzetet.
A kiábrándultan panteista nő mindenekfelett azért olyan nagyon okos, mert rájött, Istent nem a körítés határozza meg, hanem ő maga, vagyis izé, bármelyik úton elérhető (kivéve a hivataloson, mert az az emberi lények kizsákmányolására épül). Ja, és nagyon okos azért is, mert megszabadult a szervezett vallások által beléje ültetett rettegéstől: immár biztosan tudja, hogy nem kap büntetést a polgártársért, aki az ő hittérítői közreműködése miatt késte le a vonatot, hiszen a túlvilág maga a reinkarnáció/maga a paradicsom/nem létezik, Isten pedig nem bosszúálló, hanem a Világszellem/a Föld Szuverénje/egy félszemű kirakati bábu, döglött patkánnyal a fejin.
Köszi Jege, Isten fizesse meg érdemeid szerint.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
blur7 2010.06.23. 09:53:27
csokidrazsé 2010.06.23. 10:04:53
A legszebb mondat: "Alapvetően mindenkit szeret, mert az is fontos keresztyéni érték, csak a zsidókkal és a buzikkal szemben vannak fenntartásai"
El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.23. 10:16:33
Viszont felhívnám a figyelmet arra avallásos nőre, aki a maga módján szereti Jézust. Például pénteken böjtöl, de azért egy jó kis szaftos házasságtörést nem hagyna ki.
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.23. 11:03:20
helianthus 2010.06.23. 11:31:17
helianthus 2010.06.23. 11:32:42
flea 2010.06.23. 12:45:40
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.23. 12:59:04
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.23. 13:01:45
ezértregisztráltam 2010.06.23. 13:15:48
- Pont mint Krisztus!
helianthus 2010.06.23. 13:19:09
Én a szemüvegkeretet nem értem, hogy direkt gyártanak még olyan nagyon ócskának tűnő "sztk" kereteket, vagy azt honnan akasztják le az emberek?
El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.23. 13:27:03
Remek összefoglalása annak, amit átéltem.:) Magam sem tudtam volna jobban.:)
Aztán egyébként ott van az átlagbuta nő, aki nem vallásos, hanem inkább babonás. Többnyire kereszténynek tartja magát, de a kereszténységről annyit tud, hogy Jézus van benne, meg papok. Viszont mindenféle faszságot azért összehord, ha arra kerül a sor.
Egyébként vannak ilyen ifjúkeresztény leányok, akiket kiválóan rá lehet kapatni a bűnre, na onnastól kezdve mindenben benne vannak, a kokainszívástól a bukkake partiig.:)
El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.23. 13:39:30
Az uszoda női öltözőjében is áldás békességgel köszön, és elvárja a viszonzást. A Hegyvidék gazdagabbik részéről is csak a Szabadság térre hajlandó templomba járni, mert ott izgalmasak a prédikációk. A férje vagyonából relatíve nagy összegekkel támogatja Csaba testvér alapítványát, de az itthoni hajléktalanokat akasztatná.
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.23. 13:52:22
csokidrazsé 2010.06.23. 13:54:57
El Topo (Sgt. Elias) 2010.06.23. 13:56:29
Vessetek meg, de az ilyenekről csak az tud az eszembe jutni, hogy a jóisten bassza meg őket.
Erzsebet 2010.06.23. 15:21:22
Én gyerek korom óta tradicionálisan vallásos vagyok. Az egyházaknál normális nők is megtalálhatók, nem csak a fenti típusok. Megpróbálunk divatosan öltözködni. A hosszú szoknya is felvágott, vagy fodros. A család is normális. A kenetteljes modortól is falra tudnék mászni. Hívő ismerősökkel is minden napi témákról szoktunk beszélgetni.
sorica123 (törölt) 2010.06.23. 19:55:27
Leszámítva azt, hogy tetszik amúgy tudni, hogy mitök az a panteista? Me szerintem nem annyira... meg, hogy ennyire durván megjátszós díszzsidót én nem sokat láttam még. Eleve, a zsidó vallást/általában gondolkodásmódot pont a tudáscentrikussága és a rendszerszemlélete miatt szokták kedvelni, akik tudják, mi fán terem. Persze ebből is van a divat-verzió, aki a neofiták lelkesedésével tör-zúz-rombol új identitását képviselve (vö. pápább a pápánál). Az 'igaziak' meg csak lesnek, hogy ki ez a gyagyás:)
@HRita: ez a tipikus Szentfazék! Jó főnök lehet, remélem, legalább nem sokat szomorítja bent a beosztottait:)
Amúgy ilyen búbánatoskeresztény ismerősünk nekünk is van, egy segítőkész, aranyos nő, de annyira érződik rajta a szeretetvásárlás, hogy na, és újabban adogat ilyen Pió atya meg egyéb okosságokat is, amiket ő olvas... hátöö. Nem tértünk meg.
Motorpenis 2010.06.23. 20:11:47
Szerintetek a Jehovás nők szőrtelenítik magukat? Ahányszor megállítanak az utcán, vagy becsöngetnek, ez mindig eszembe jut. Különben vannak köztük szépek is. Egyszer becsengetett hozzám egy ilyen, Edina volt a neve. A jehovás nőket különben könnyű felismerni az utcán, mert párosával járnak téríteni, olyan cipőben, mely magas sarkú, de nem "sex bitch" típusú, hanem ilyen ormótlanabb, nem kopogós. Hosszú szoknya, és műszálas, kötött kabátka, továbbá az elmaradhatatlan válltáska, melyben az Úr fegyverei, azaz a jehovás brosúrák találhatók.
Na és a katolikus nők hányszor szeretkeznek?Ez is mindig nagyon érdekelt. Annyiszor, ahány gyerekük van? Emlékeztek, ugye, a Monty Python-film, Az élet értelme c. zseniális alkotás megfelelő jelenetére? Azóta büszke vagyok arra, hogy protestáns vagyok!
Motorpenis 2010.06.23. 20:13:52
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.23. 20:30:04
Ezoterikus nőről meg lesz majd szó, de az valami megaposzt lesz, vagy nem tudom, mi. Annyi anyag van róla a fejemben, hogy könyvet is kiadhatnék róla :D
kIára 2010.06.23. 21:14:00
Mindenesetre nagyszerű vendégposzt.
Kimaradt az ultrakatolikus nagymama, a „tiszteletesasszony” (a 12-18 gyereket szülő erdélyi, és az egyet bevállaló pieta), a református papnő, a hitoktató szakot végzett pszeudo-bölcsészlány, a kántornő, a plébános bejárónője, valamnit a püspöki hivatalok titkárnői.
Aztán a wicca papnő, az „iszlámban (és verésben) megnyugvást találó” szerencsétlen, a templomfetisziszta fotóslány, a hallelujázó hitgyülis plázamókus.
Aztán az arrogáns klára-féle ateista, vagy a buddhista világutazó.
Nomeg a sátánista agyhalott, a sátánista lázadó, a sátánista metálos, a sátánista emos, a sátánista sátánista, és az antisátánista sátánista.
Motorpenis 2010.06.23. 21:21:48
csokidrazsé 2010.06.23. 21:39:56
@Motorpenis: műmájer divatsátánista :) olyan, mint a divatemós. Egyik ismerősöm direkt átment emósba, hogy legyen csaja, mert csak arra buktak a libák (lett is azonnal). Na valami ilyen sátánista lehet :P
2010.06.23. 22:29:39
Az ezo-bio-okö, nyúédzs hívő, egészségtudatos értelmiségi hölgy alaptípusát már én is nagyon régóta tervezem _felvázolni_, de mindig visszatart, hogy ez egy darázsfészek-téma, tuti anyázás meg sértődés lenne csak belőle, mint az _anno_ ígéretesen induló, de pár poszt után fuckolásba fulladó és törölt blogban.
Szóval _kimeríthetetlen kincsesbánya_ a téma, kíváncsian várom az írást. Csak legyél óvatos. :)
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.23. 23:45:57
Erzsebet 2010.06.24. 14:14:12
nyílméregbéka 2010.06.24. 19:50:00
Nekem így fejből-kapásból csak két hozzáfűzésem lenne. Az egyik, hogy a környezetemben lévő _hívő keresztény_ nők azok, akik kurvára nem gyakorolják a krisztusi megbocsátást-szeretetet, hanem utálják a zsidókat, a komcsikat, a buzikat, tehát az összes ilyen istentelent, és ezt még hangoztatják is, mivel ezt nekik szabad, mivel ők hívő asszonyságok.
A másik, hogy volt régebben egy igen egyszerű portásunk, hitgyülis volt szegény, az élettársa is az volt (de aztán össze kellett házasodniuk, mert a Sándor nem szereti a vadházasságot). Egyszer szó szerint elsírta magát a fickó, hogy ők annnnnnyira szegények, egy zoknit sem tudnak megvenni stb. ... ezt hosszan sorolta; miközben egy olyan szekta tagja, amiről mindenki tudja, hogy 10 vagy mennyi százalékot le kell perkálni nekik.
Hát nem értem én ezeket, na.
Erzsebet 2010.06.24. 20:13:30
vincere 2010.06.24. 20:25:17
fú, nagyon király lett ez a poszt
blur7 2010.06.24. 22:30:25
Régebben nagyon zavartak, még a katolikusok is, pedig az vagyok. Mostanában már egészen jól tudom tolerálni őket.
1.Jehova követői: általában idős nők, rosszul öltözöttek. Ők a legaktívabbak (fejpénzért?). Engem gyakran "megtalálnak" (talán plusz kihívásnak látszok számukra a szakállam miatt :)). Legutóbb is úgy megsajnáltam azt a két idős nőt, akik az utcán leszólítottak. Foguk kevés, ruhájuk kopott. Ilyenkor igyekszem tudatosan (csak pont akkor megy nehezen, ha téríteni akarnak) arra helyezni a hangsúlyt, ami közös a gondolkodásunkban. Nem zavartam el őket durván, de végezetül azt kívántam nekik, hogy térjenek vissza a helyes (tehát a katolikus) útra. Ha otthon keresnek meg, akkor a falon függő keresztre mutatok, amit látni a bejárati ajtótól is.
2. Mormonok. Itt 20 és 25 év közötti lányok és fiúk egyaránt próbálkoznak. Két azonos nemű alkott egy csapatot. Sokat nem beszélgettem velük, lányok nem próbálkoztak velem, viszont mellettem megszólítottak az utcán, buszok másokat, de mindig lányokat. Jellegzetes az öltözetük. A lányoknál bokáig érő szoknya, fehér zokni, klumpa, télen csizma. A fiúknál poliészter hatású öltöny, hátitáskával. Ez olyan amerikaias. Ja, és elmaradhatatlan a kis arany színű táblácska: X. nővér, Y. testvér.
3. Krisna követői: Velük ritkán találkozom. Itt a borotvált fej az ismertető. Megkeresett egy férfi. Próbáltam nála is a közös nevezőre utalni. Mondtam, hogy milyen nagyra értékelem Mahatma Gandhit (tényleg ő az egyik példaképem Kalkuttai Teréz és Albert Schweitzer mellett). Erre rám próbálta sózni Gandhi kedvenc írójának egy könyvét. Ellenálltam. Pár szórólapot azért elfogadtam, amik mentek a szelektív hulladékgyűjtőbe.
4. Katolikusok. Jönnek figyelmembe ajánlani egy rendezvényt (képesek 180 km-t utazni ezért, elszántak). Mikor mondom nekik, hogy hallottam róla, tőlük a templomban, akkor teljesen el vannak ragadtatva. Ez jó érzés nekem is. Elgondolkodtat, hogy milyen kevéssé vagyok elszánt. És nem éppen fanatikus.
5. Hit gyülekezete: Nincs hatalmam és vagyonom (egyelőre), ezért nem keresnek. De ez utóbbit egyáltalán nem bánom.
blur7 2010.06.24. 22:33:19
Hozzám is jöttek, de nekem az állkapcsom sajgott bele, mert két nappal előtte volt műtétem, és kezdett gyengülni a fájdalomcsillapító hatása.
Amúgy éppen nagycsütörtökön jöttek. Az időzítés mesterei.
nyílméregbéka 2010.06.25. 14:01:08
Azt szeretném, ha címlapos lenne a poszt, és jönne a trolláradat, mint a társkeresősnél. Ritkán szórakoztam olyan jól, mint akkor.
farkasokkal tancolo 2010.06.26. 09:55:59
Valami lépcsőházi imakör tagja, és Semjén Zsolt az egyik ideálja, képeket linkel be róla, hogy milyen kedves a mosolya, meg ilyesmi.
De a lényeg nem is ez, hanem van egy vezérnickje, azon állandóan csupa csöpögés, a legcsúnyább szó ami elhagyja a klaviatúráját az a piha, de van kb 10 másik nickje is (pillanatok alatt rá lehet jönni ki ő, már közröhej tárgya,) azokon meg úgy káromkodik mint egy kocsis, és olyan gyűlölettel teli szövegeket nyom, hogy egy kefekötő megirigyelhetné.
Természetesen állandóan a keresztény politikai szellemiség és ezek képviselői azok akiknek érdekében felszólal, és mindenki más az, akiknél átvált a nickcsordája valamelyikébe.
farkasokkal tancolo 2010.06.26. 10:00:46
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.26. 10:51:31
@blur7: Alapos összefoglalás :) Én múltkor direkt elkértem egy Őrtorony füzetet, és több mint egy óráig szórakoztunk az olvasottakon és az illusztrációkon, majd szexuális utalásokat kerestünk benne. Találtunk.
nyílméregbéka 2010.06.26. 11:23:26
A képmutatás meg az álszentség amúgy, amit főleg rühellek az ilyen hölgyekben. Egy exkolléganőm hitgyülis volt; nyakig begombolt blúz, szende mosolygás, káromkodni nem lehetett előtte, sminkre rá sem pillantott. Aztán valaki mesélte, hogy nagy rockercsaj volt anno, részeg bulk meg minden; egy nős pasival járt, teherbeesett tőle, abortusza volt; és ezek után lett csak ilyen szentmadár.
Én pedig úgy érzem, hogy nekem az ilyen inkább ne szövegeljen akkor.
farkasokkal tancolo 2010.06.26. 13:08:49
Ez nem női fórumon van, konkrétan az index polidili fórumán. Bár a fene tudja, hogy máshol is űzi e az ipart...
De ha már női fórumok: elég sok olyan beírást találni a kifejezetten kisbabás-kismamás fórumokon, blogokon, ami valahogy így néz ki: én vallásos vagyok templombe járok, elítélem az abortuszt mert isten szerint minden élet védendő stb... aztán pár mondattal odébb már azt részletezi, hogy milyen szadista kínzásoknak vetné alá az ilyen alávaló nőket, vagy pedig mindenféle Jókívánságokat küld neki, amikből tán a legenyhébb az, hogy soha ne legyen gyereke.
blur7 2010.06.26. 16:20:20
Most, hogy így említed, ismerős az Őrtorony név, de soha nem olvastam.
@nyílméregbéka:
"Én pedig úgy érzem, hogy nekem az ilyen inkább ne szövegeljen akkor." Ennek ellenére lehet hiteles szerintem, ha nem a múltját szépíti, hanem a jelenben mutat példát. Persze sokan naívnak tartanak engem.
Hallottam egy riportot egy korábban keményen drogozó, több abortuszon átesett nővel. Megtért. Számomra meggyőző volt. (Koncz Orsolya a neve, könyvet is írt erről.)
Jege 2010.06.26. 20:43:55
Intizar 2010.06.27. 01:20:35
És hát igaz az is, hogy többre vágyik az ember a jóból: krisnákra, jehovákra, buddhista megvilágosultakra, satöbbi. Ezt biztatásnak szántam!
Intizar 2010.06.27. 01:23:19
Bocsánat, de annak a szónak, hogy "álszentség", aránylag konkrét jelentése van. Nem kenhetjük rá bárkire, aki ellenszenves nekünk. (Már amennyiben ambíciónk, hogy igazat mondjunk.)
blur7 2010.06.27. 03:21:57
Sikerült sokkal érthetőbben megfogalmaznod, amit én is gondolok.
Ha már itt tartunk. Mit jelent az esetedben, hogy elutasít az egyházad (mely az enyém is), miben nyílvánul meg? Mivel személyes a kérdés, megértem, ha nem kívánsz rá válaszolni.
Több korábbi hozzászólásodat olvastam a témában és kíváncsivá tettek.
nyílméregbéka 2010.06.27. 11:08:20
A viharos múltja meg nem zavar, de akkor meg ne vágjon pofákat, ha az embernek kicsúszik a száján egy bazdmeg, miközben ő sokkal durvább dolgokat csinált valamikor.
És megismétlem, hogy a legtöbb vallásos hölgyben látok álszentséget, ami abban nyilvánul meg, hogy miközben eljárnak a templomba és istenkednek, de közben belerúgnak a hajléktalanba (átvitten), rágalmakat terjeszenek a szomszédasszonyról, szidják a zsidókat (ez utóbbi szinte minden kereszténynél megvan).
Motorpenis 2010.06.27. 12:14:29
Szóval, melyik nickről van szó? Mert van egy fickó, aki olyasmiket szokott írogatni, hogy a protestáns vallások a neomarxizmus inkubátorai, de szerintem te nem rá gondoltál.
Motorpenis 2010.06.27. 12:18:21
kIára 2010.06.27. 13:13:51
Mivel várnom kell a falszáradással. Imé a „tiszteletesasszony”. Olvassátok figyelemmel és alázatos lélekkel.
Példányaik a református, unitárius és részben evangélikus lelkipásztorok lelkitársai.
[– Kitérő. Mióta a teológiai intézetekben bevezették a hitoktató szakot, az egyházak pedig diakóniai intézeteket indítottak (egészségügyi asszisztensek/nővérek képzése – ugyanaz mint az állami, csak van zsoltáréneklés, egy kis egyház- és vallástörténet, meg hasonlók) azóta a tenyészhely meglehetősen szűkült, hiszen általában az oktatási intézmények fergeteges bulijain cserkészik be az ifjú papocskák a jövendőbelit. –]
Bezzeg régen más volt a helyzet — a fiatal kispap „le”került a falura, kisvárosba ahol aztán választhatott a nyugdíjas tanító, a körzeti orvos vagy a tsz-elnök lányai közül. Annánknak éppen jól jött a kispap, hiszen gumicsizmás tszparaszthoz mégsem mehet, az egyetemre/főiskolára már ötödszörre sem vették fel, kertet kapálni, tyúkokat etetni meg mindig is utált, a tanító és az orvos feleséggel érkezett 10 éve. A parókia épülete elég nagy, a virágoskertet úgyis Margitnéni, a gondnok felesége tartja rendbe.
A valláshoz, egyházhoz addig sok köze nem volt; mióta konfirmált, évente kétszer eljárt a templomba, illetve a faluünnepen egyszer szavalt egy Ady-verset a templomban, még az áldott emlékű, özv. Bakk István tiszteletes idején.
Az eljegyzés, esküvő majdnem zökkenőmentesen lezajlik (mondjuk egy kicsit ledöbbent, mikor az eljegyzésen a férje volt évfolyamtársai merevrészegre itták magukat, miután az esperes hazament).
Az esküvő másnapján aztán történik valami. A kis Annácskát egyszerre mindenki tiszteletesasszonynak kezdi szólítani, szinte nincs olyan nap hogy ne állítana be valaki egy kis mézzel, tojással, frissen vágott csirkével amit a tiszteletesúrnak hoztak. [Eleinte szabadkozik és elutasít, aztán az évek múlásával „nem tudna egy kis…” kérdéssel kér, aztán még egy pár év, és átküldi valamelyik gyerekét, hogy hozzon.]
Férje még fiatal és lelkes, és teljes vehemenciával ismerkedik a faluval/kisvárossal, két hét alatt név szerint ismeri a közösség minden tagját (végül is csak egy „hétszáz lelkes” gyülekezetről van szó) vidám, mosolygós és fáradhatatlan – esténként, meg Annácskát lepi meg nem is akárhogyan, istennek tetsző szaporodási tettvágyával. (Nem is eredménytelenül, a háztartási gecizuhanynak hála, az immár Anna tiszteletesasszony hasa szépen gömbölyödik Isten legnagyobb örömére).
Az első hónapok után beletörődik, hogy ezentúl minden vasárnap az első sorban kell ülni a templomban és áhítattal kell figyelni a prédikációra; az istentisztelet után, még legalább egy óra míg az utolsó presbiter is végre hazamegy. Istenem, végül is 50valahány alkalom egy évben, igazán kibírható. Egy idő után olvasgatni kezdi a Bibliát, illetve elolvassa Moldovától „A negyven prédikátor”-t, hogy valamennyire képben legyen. Mire a kis Csaba megszületik, már simán átszokott a ’jó napot kívánok’ról a ’békesség istentől’-re.
Bár hajlamos az ősanyaságra és mamazillaságra, erre esélye sincs, hiszen a pap gyereke mindenkié, úgy járulnak hozzá, mint annak idején a pásztorok és a napkeleti bölcsek ama egyetlen kisdedhez, jóformán még szoptatni sincs ideje, illetve a fél falu asszonynépe ugyanúgy szoptatná, a gyereket. Úgyhogy szusszanni sincs ideje, sőt, alig heverte ki a szülés fáradalmait, a férje engedelmeskedvén a „szaporodjatok és sokasodjatok” parancsnak, magot nem veszejt feleslegesen. Úgyhogy ilyen egy év pár hónap sűrűséggel potyogtatja a gyerekeket; négy a minimum (egy háromgyerekes papcsaládot nem is lehet komolyan venni), de simán lehet belőle nyolc, akár kilenc is. [ klára által ismert legnépesebb papcsalád 14 gyerekes, de van 17 is].
Bár hangja nincs, első sorban énekel a dalárdában, a második gyerek után megválasztják a nőszövetség elnökének, vezetni fogja a hímzőkört, és ő dönt arról, hogy milyen huzat kerüljön az imaterem székeire stb. Az ő feladata a karácsonyi ajándékcsomagok adminisztrálása (szegény ki se lát a munkából), valamint az imahéten neki kell minden este a kollégákat és elviselhetetlen feleségeiket és gyerekeiket vendégül látni (azaz jön Margit néni, meg Rebi ángyi, meg a kicsit fogyatékos Ella, akik sütnek főznek, mosogatnak és minden este takarítanak).
Kicsit szokni kell a temetéseket és hogy elsőként kell gratulálni (izé… részvétnyilvánítani) a gyászolóknak, a lagzikon őt megillető díszhelynek meg az az átka, hogy nehéz szabadulni és kénytelen végignézni, ahogy a násznép totálkárosra nem issza magát. A keresztelőket valamiért szereti. Azt már nem annyira, hogy minden félárvának, zabigyereknek ezentúl ő a keresztanyja.
A férje idővel elfelejti a latin-, görög- és hébertudását, a prédikációkat rutinból nyomja, jobb esetben elkezd méhészkedni, vagy gyakoribb esetben inni. Anna tiszteletesasszony közben vagy elhízik, vagy aszottra szívják a gyerekei, már rutinból mondja az asztali áldást, egyetlen kikapcsolódása a kétévente esedékes hollandiai, svájci, vagy németországi utazás és pihenés az Egyház valamelyik középkategóriás szállójában – ahol végre nincs se gyerek, se fárasztó hívek, imádkozni ugyan kell a közösségi eseményeken, de mivel németül sosem tanult meg, szép csendben végigüli, ami már úgyis annyira jól megy neki.
kIára 2010.06.27. 13:17:13
A protestáns papnék érdekesebb alfajai hamarosan.
blur7 2010.06.27. 13:36:37
A Száz év magány rövidített verzióját olvashattuk. ;)
farkasokkal tancolo 2010.06.27. 13:58:14
Ez nem pasi, ez nő. Az eredeti nickje marylou.
Motorpenis 2010.06.27. 14:35:44
nyílméregbéka 2010.06.27. 21:41:50
@farkasokkal tancolo: hmmmm, utánanézek én ennek a nicknek, hátha ugyanaz, aki az nlc-n is...
KornéliaHanna 2010.06.28. 07:45:04
kIára 2010.06.28. 10:56:46
Véletlenül, szerelemből ilyenné válni szinte lehetetlen, de ritkának sem mondható.
Már az eljegyzés előtt megtudja, hogy leendő férjének apja szintén pap, a nagyapa dettó, a déd-, ük-, szépapa ugyancsak, a nagybácsi pap, az unokaöcs pap, leendő sógora természetesen pap, jelenleg 6 élő pap van a szűkebb családban; az ősapa, akiről biztosan tudunk Rákóczi Zsigmondnak volt az udvari lelkésze és gyakorlatilag az elmúlt négy évszázadban mindenki pap (bocs: lelkipásztor) volt egyenes ágon.
Férje a teológiát vagy német nyelven kezdte vagy fejezte be; az anyósa papleány volt, a kálvinizmus gyakorlatilag vérkérdés. Brassótól Komáromig mindenhol megfordultak az „évszázadok viharai” alatt.
Bár az élő rokonságban senki sem egyházi főméltóság, lassan rájön hogy az egyházkerületi főpénztárnok nagybácsi előnyösebb.
Férjével nem egy eldugott faluban, vagy szekularizációba belefulladt poros kisvárosban kezdik, hanem valamelyik kálvinista fellegvár esperese mellett segédlelkészként, vagy pedig egy vastagnyakú, zsírosan gazdag, évszázados hagyományokat még mindig ápoló faluban.
Az eljegyzés után és az esküvő előtt férje autóba pattan és körbevezeti a leendő királynőt a családban, majd meglátogatják az összes püspököt, esperest, professzort, lehetőleg összes kollégát, nem is egyszer. A püspök úr már első alkalommal „édes lelkem”-nek szólítja, férje minden idősebb lelkészt „bátyámnak” szólít, a korábban már bemutatott Annácskát meg eszi a méreg (hisz neki nem egy ilyen pap jutott).
Az anyóssal és a sógornőkkel nehezebben indul a kapcsolat, hiszen valaki majd örökölni fogja a zongorát, meg a festmények egy részét, és a bibliagyűjteményt. Szeppenten hallgatja a papa börtönéveit, a nagyapa tárbori lelkészként megélt front-tapasztalatát, és ismeretlen okból büszkeség tölti el, mikor megtudja, hogy a börtönben írt Lukács Evangélium kommentár a mai napig teológiai tananyag.
Míg a kollégák a közeli nyugdíjas papbácsit kérik fel helyettesítésre, addig itt valamelyik teológiai professzor, vagy maga az esperes fog helyettesíteni, míg ők Hollandiában nyaralnak.
A „gyermekáldást” nem kell elsietni, aztán ha az első lány lesz, az talán kicsit para, de a második már biztos fiú lesz és a harmadiknál le is lehet állni, végül is ez nem maraton.
A temetésekre nem kell feltétlenül eljárni, sőt néha maga a gyászoló család keresi fel a tiszteletes asszonyt, hogy fogadják a részvétnyilvánítását.
A kiterjedt svájci, holland, német stb. kapcsolatnak köszönhetően elsőként ismerkedhetett meg a mikrohullámú sütő, a frittőz és egyéb konyhagépekkel (korábban, mint a párttitkárok feleségei).
Az alig kéthetes trónörököst „e fiúból pap lesz, akárki meglássa”, már bocskaiba öltözteti, a „mama” szó helyett az „isten” lesz az első, amit majd kimond. Házasságának második évétől maszkként hordozza a pengeszájba kényszeredett ájtatos mosolyt – – azért a maga nemében kedves és közvetlen nő, de így egyszerűbb.
Amit utál. A nyarak. Kora májustól késő szeptemberig vendég, vendég hátán. Hol egy 30 fős holland diákcsoportot kell vendégül látni egy hétig, aztán el se mentek de jön a néptánctábor és a parókia három szabad szobájába őket kell elszállásolni, közben megérkezik egy missziós csoport, majd egy helytörténész, aki a helyi levéltárt kutatja, majd jön az ökumenikus hét, ahol ír, koreai, kanadai lelkészeknek kell ebédet adni, majd a férje kitalálja, hogy valamelyik koszorús költőnek a születésnapját a templomban fogják megünnepelni, aztán augusztusra esik két családi születésnap is, úgyhogy 9 napig ott van mindenki legalább 20 gyerekkel és így tovább és így tovább a végtelenségig.
Evés előtt ima, evés után ima, ébredéskor ima, lefekvéskor ima.
Vasárnap reggel a hisztiző gyerekeket fürdetni, etetni, ünneplőbe vágni, templomban szemmel fegyelmezni.
Bár vannak előnyei. A parókia rezsijét az egyház fizeti; meg minden egyebet. A papnak van gépkocsiszerelője, postása, festő-mázoló szakembere, kertésze, borásza, vendéglőse, bármije, hisz „hit által részesei lehetünk, az Ő benne kijelentett igéjének”.
A hit lassan elvész, marad a szervezet, az egyház. Vigyázni, figyelni, pletykát óvatosan fogadni és még óvatosabban terjeszteni. Ha egyházi botrány van (és nem érint) akkor szörnyülködni, és lehetőleg elkerülni. Gyereknevelés mellett német és angol nyelvtanfolyamra járni.
Élete eddigi legnagyobb dilemmája. Egyszer érkezett egy nagyobb mennyiségű svájcicsoki, egyenesen az Frey csokiüzemtől (en.wikipedia.org/wiki/Chocolat_Frey). Ha minden család kap két táblát, akkor egy csomó megmarad; három tábla csoki nem jut minden családnak, de ha csak néhány család hármat kap, akkor a hívek egy része megsértődik. Szerencsére a saját család elég nagy.
Adományozni azért szeret és tud is. Tudja, hogy kik a legszegényebbek, mikor kell olaj, cukor, új cipő az adott családba. A „ne nekem, hanem Istennek köszönje meg”-ről is leszokik. Ad, mert kell (és van miből).
Mire 33. életévét betölti már hozzászokott a szolidan elegáns és kényelmetlen ruhákhoz, az állandó látogatást, jövés-menést fel se veszi, a gyerekek már az összes képesbibliát elolvasták, szigorú anyósával megbékélt, hozzászokott hogy férje hetekre elutazik, az Egyház minden rezdülésére figyel, figyel, figyel és készül a következő dinasztikus anyakirálynőjelöltre.
sorica123 (törölt) 2010.06.28. 21:04:54
nyílméregbéka 2010.06.28. 21:31:58
ON
@sorica123: hát ez az, én is ezt mondom.... vagy mindegy, tőlem váltogassa az életstílusát, de minket többieket hagyjon békén vele!
Bár nekem az lenne a tökéletes világ, ha munkahelyen nem kéne nyilatkozni vallási, politikai, családi nézeteimről.
@kIára: Honnan tudsz te ilyen hosszan írni ezekről a dolgokról?? :-O Illúziót romboltál, eddig azt gondoltam, hogy romantikus valami lehet egy lelkészhez feleségül menni :-/
kIára 2010.06.28. 22:20:48
még hátra van minimum két (vagy 3) portré ;) [- és talán egy coming out -]
Amúgy hajrá, lelkészhez feleségül menni nemcsak romantikus, hanem előnyös is. (Én még mindig nem mondtam le arról, hogy egyszer mégis tiszteletesasszony leszek.)
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.29. 09:49:39
@kIára: Elnök leírások, kIára. Nem semmi. Egy időben nekem is voltak olyan ambícióim, hogy papné legyek,de ez még akkor volt, mikor a Tövismadarakat adták a tévében.
vincere 2010.06.29. 15:42:16
nyílméregbéka 2010.06.29. 20:02:44
Pont beszélgettünk erről nemrég, hogy a katolikus papok nem házasodhatnak. Na de! Ha a pap elmegy civilben az anyakönyvvezetőhöz, mint Kovács János, és feleségül veszi a Mariskát, akkor az anyakönyvvezető ugyan honnan tudná, hogy az egy katolikus pap?
Tök könnyedén megkerülhető ez a házasodási tilalom; én pl. biztosan tojnék rá ;-P
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.29. 20:52:59
kIára 2010.06.29. 21:58:23
Az üvegszálas hézagerősítő csíkok miatt viszket az összes ujjam. Szopat a sok mikroszkopikus szilánk. Folyt. holnap ;)
Eurydice 2010.06.30. 14:39:13
keresztény: ezzel a katolikusok jelölik magukat
keresztyén: inkább a protestáns hívők használják önmagukra
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.06.30. 14:56:32
A poszt alapján nem látok kavart, az ifjúkeresztyén lány evangélikus vagy református (mindenképpen protestáns) lányt jelöl, míg a családanya a katolikust _állította pellengérre_. Bár az tény, hogy a kommentekben kicsit összemosódott a kettő :)
FeketeFarkas 2010.06.30. 15:03:36
@kIára
Nagyon jók a leírásaid, vannak olyan szórakoztatóak mint az eredeti poszt. Bár van egy olyan érzésem, hogy belülről írsz.
Az eredetihez annyit, hogy én is ifjúkeresztyén lány voltam jó 10-15 éve, de nem bánom. Nagyon élveztem azokat az éveket. Most pár évvel érettebb keresztyén nő vagyok de a poszt ezen korosztályt leíró része nagyon távol áll tőlem. Főleg, hogy még csak egy gyerekem van és dolgozok is. :) Isten most is fontos része az életemnek. :)
Kisjeti 2010.06.30. 17:49:48
idáig még nem kommenteltem, de most muszáj:)
Még valami...hol vannak az agresszív templomos nénik, akiknek jó része a sznob pengeszáj halmazzal képez metszetet???:)
Ebben a népcsoportban ugye a vallás NEM VITATÉMA, a Bibliát nem olvassuk, mert apró betűs, és unalmas is, de a templomban elfogyasztott tömjéndús levegőt odafenn Szentpéter köbcentiben méri...mert bizony az üdvözüléshez szükséges minimum heti 2-3 alkalommal 1526-szor beleszippantani az ájtatosságba. Minden imát úgy zsolozsmáznak, hangsúly, és értelem nélkül, mintha az Arany oldalakat olvasnák fel. Ezek a nénik naponta imádkoznak a fél országért, remélem tudjátok, hogy mind ezért vagyunk még életben:)
Ja és még valami...annyira erényesek, hogy feltétel nélküli szeretet ide, elfogadás oda, csendes mosolygós elnézéssel a világ 50-60%-át megvetik.
Szerintük a vallás nem a szeretet. a vallás pontosan megfogalmazott szabályok halmaza, melyeket ha betartanak, övék lészen a mennyek országa. első szabály, hogy mindenki bűnös.
Intizar 2010.07.01. 01:19:34
nyílméregbéka 2010.07.01. 11:15:35
A Vatikán jól tenné, ha mind a cölibátust, mind a nőtlenséget rögtön eltörölné, különben sok lesz a tilosban járó pap.
Én azt mondtam, ha ÉN pap lennék, ÉS egyben megtalálnám az életem párját, elképzelhető, h. feleségül venném polgárilag.
A polgári házasság pedig házasság; családjogi szempontból az egyházinak nincs semmi jelentősége. Tisztán jogi szempontból az egyház szabályai nem lényegesebbek a pedagógus szakszervezet vagy a cserkészszövetség szabályainál.
flea 2010.07.01. 12:08:06
Amúgy szerintem ezer éve se volt igazán értelme, de az biztos, hogy most kevesebb van...
blur7 2010.07.01. 13:54:34
Tökéletesen igazad van a két jog viszonyát "tisztán jogi szempontból" tekintve. Viszont felmerül a kérdés, egy kereszténynek, keresztyénnek, vagy bármilyen más vallásúnak vajon melyik a fontosabb: a saját vallásának a szabályai, vagy a sokkal gyakrabban változó polgári törvények. [E tekintetben pozitív példa lehet Izrael, ahol nincs polgári házasság, sokak bánatára (őket is meg tudom érteni egyébként)].
Köztünk katolikusok között is vannak sokan, akik megkérdőjelezik a cölibátus értelmét (szerintem se konstitutív a kereszténység szempontjából).
Az örök élet, az üdvösség szempontjából a polgári jog szabályai aligha mérvadóak.
Egy hívő, egyházhoz nem tartozó (de egykor tartozott), szintén jogász ismerősömmel beszélgettünk a kérdésről. Szerinte az egyházi házasságnak semmiféle jelentősége nincs, csak a polgári törvényeknek vagyunk alávetve. Az a különös az ő esetében, hogy a feleségével éppen egyházi házasságban élnek (a polgárit megszüntették, igaz, nem vallási okból).
Meg vagyok győződve arról, hogy a polgári házasság bevezetésének egyik célja éppen a házasság (mint szentség) intézményének a rombolása volt (mégha nem is tudom tételesen bizonyítani). Ez egyéltalán nem csak a katolikusokat érintő kérdés. Azt nem is kell mondanom, melyik a következő jogi lépés e destruktív folyamatban. Egyre több államban hatályos már az azonos neműek házasságát engedélyező törvény.
flea 2010.07.01. 14:09:54
blur7 2010.07.01. 15:35:21
sorica123 (törölt) 2010.07.02. 17:16:44
@blur7: jó kis cezaropapizmus, hajaj, sztereóban kapta a nép a befolyást, szekuláris és egyházi vonalon is. Meg így lehet ám teljesen fogalomzavarossá tenni őket.
sorica123 (törölt) 2010.07.02. 17:19:28
blur7 2010.07.02. 19:07:18
Celtic 2010.07.08. 22:04:37
valamiamerika 2010.07.11. 05:22:41
1. járt teológiára, vagy legalább hittanár/kántos szakra
2. több (min. 3) gyereket nevel
3. szakmája tanár, tanító, óvónő, gyógypedagógus
4. segít a férjének hivatásában (vendégfogadás, repi)
5. gyerekistentiszteletet és baba-mama kört szervez
6. számon tartja, hogy kivel mi van éppen a gyülekezeti tagok közül
7. kreatív dolgokat készít (sző, adventi koszorú a gyerekekkel, etc.)
8. az istentisztelet vége után (f12-12) meleg ebéddel várja urát és az esetleges váratlanul megjelenő vendége(ke)t
9. karácsonyi/jótékonysági vásárt szervez
10. vezeti a gyülekezeti kórust, vagy legalábbis oszlopos tag
11. gyakran ül az orgona mellett, akár ő a kántor is
Nem akarom védeni a mundér becsületét, csupán egy dolog: számomra a legmegdöbbentőbb még mindig az a „papné-létben”, hogy amikor ez a tény kiderül rólam, az emberek automatikusam betesznek egy skatulyába és úgy kezelnek, mintha a férjem foglalkozása egy varázsló és sámán között lenne valahol félúton. Ez a külső reakció. Belülről (gyülekezeti tagok) pedig az alapján definiálnak, hogy 1. te vagy a lelkész felesége 2. hol helyezkedsz el az egyházi hierarchiában (mennyira vagy jóban a püspökkel, esperessel, etc.) 3. az előbbi listában felsorolt dolgoknak mennyire teszel eleget – függetlenül attól, hogy az illetőt például iszonyatosan nem érdekli hogy van-e gyerekistentisztelet vagy sem, de az már igen, ha te nem csinálod bármilyen oknál fogva. Vagyis az, ami alapján én meghatároznám önmagamat, az a gyülekezeti listán kb 50. helynél kezdődne. Ez eléggé megnehezíti a dolgokat.
A polgári-egyházi házassággal kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy a keresztény vallások mindegyikében (nagyon-nagyon leegyszerűsítve a dolgot) az egyházi házasságkötés Isten áldása/áldásának kérése a két ember kapcsolatára. Vagyis nem azért kell az egyházi házasság, mert az anyakönyvelő béna, a templomban szépen kisimul az uszály és jól néznek ki a cuki kis rózsasziromszóró koszorúslányok, vagy mert a nagyi bukszája így jobban kinyílik, hanem azért, mert a menyasszony és a vőlegény olyan kapcsolatban szeretne élni, melyen Isten áldása van és ez a leglényegesebb momentum. Ha ezt elfogadjuk és komolyan vesszük, akkor az egyházi és polgári házasság nem összehasonlítható, nem és/vagy kérdés, mert nem ugyanarra a kérdésre ad releváns választ. Áhítat off.
Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.07.29. 18:20:46
Én amúgy szimplán egyházellenes vagyok, istennel/istennekkel semmi bajom. De nekem nem kell semmiféle csuhás vagy guru, menjenek a picsába, én egyéniség vagyok. És különböző. És nem kell követnem senkit. Főleg nem kell unalmas szertartásokon ülnöm. Az egyetlen vallás, amit követnék, a vikingeké, de csak ha nőknek is jár sör meg lakoma a Valhallában, mert a Hél elég ramaty hely.
Mikrobi 2010.08.21. 22:25:18
Celtic 2010.08.22. 17:47:32