HTML

Görbe sminktükör

Kísérlet a női nem megítélésének árnyalására, azaz nagy szarban vagyunk, de mentem, ami menthető, ennél rosszabb már úgyse lehet.

Nőtípusok, játszmák, taktikázások, picsulások-picsogások túlzó, de ismerős formában.

Az ötleteket, kritikákat vagy akár teljes posztokat a gorbe.sminktukor kukac gmail.com-ra várom kíváncsi szeretettel :)

Az itt megjelenő minden tartalom Creative Commons: Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! licenc alatt áll.

Gondolatbokrétáitok

Címkék

agytröszt diznicsaj (1) alkohol (1) anya (2) ápolónő (1) autóvezetés (2) a lelki szemetesláda (1) a nők és az alkohol (1) a test angyala (1) babaproject (1) baba mama (1) bandababa (1) barátnők (4) bevásárlás a férfival (1) bikiniszezon (1) bkv (1) bőbeszédű (1) búcsúzás (1) bulvár (1) bútoráruházban (1) crocs (1) csajbuli (1) csajszis dumcsik (1) család (1) családi program (1) csúnya lány (1) díszfeleség (1) domina (1) egészségügy (1) első randi (1) esküvő (1) evés (1) facebook (1) farsang (1) felhívás (1) feminista (1) feminizmus (1) focimeccs (2) fogamzásgátló tabletta (1) fogyókúra (1) főnök (1) fotók (1) frusztráció generátor (1) gyerektervezés (1) gyermekkönyv (1) halloween (1) házasság (2) házibuli (1) hellókarácsony (1) hello kitty (1) hétköznapok dívája (1) hideghegyi sportőrült (1) hipochonder öregasszony (1) hivatalnoknő (1) húsvét (1) jogsi (1) jó fej csaj (1) karácsony (4) kibeszélés (1) kikupálós lány (1) kismama (1) kisvárosi csaj (1) könyöklő néni (1) könyvajánló (1) környezettudatos nő (1) közveszélyes nők (1) kreatív hobby (2) kretén (1) kultúra (3) lakótelep (1) latinos műveltség (1) lecsekkolás (1) lecsúszott kamuvállalkozó (1) leggings (1) magyarázat (1) március 15. (1) meglepetés party (1) mlm (1) mosolytündér (1) mozi (1) műköröm (1) nem értem (1) néptáncos (1) női dráma (1) női önzetlenség (1) női önzőség (2) nők (28) növénykedvelő (1) nyilvános wc (1) olvasói poszt (13) olvasói statisztika (1) összetartozás demonstrálása (1) óvszer (1) panasz (1) parfüm (1) párkapcsolat (1) parti nagy lajos (1) pasizás (1) pocaklakó (1) politizálás (1) posztajánló (1) rámászás a férfira (1) slágerek (1) smink (1) sör (1) stlustanácsadó (1) strandolás (1) strassz (1) szépségápolás (1) szépségszalon (1) szerelem (6) szervezőzseni nő (1) szingli (1) szlengblog könyv (1) sznob pengeszáj (1) szobanövények (1) szülés (1) születésnap (1) szüzesség (1) tánc (1) társkeresés (1) telefonálás (2) terhesség megelőzés (1) természet leánya (1) teszvesz (1) tippek (2) tömegközlekedés (1) trendi (1) tudatlan tucatnő (1) tudományos fanatikus (1) tunika (1) udvarlás (1) új külső (1) utazás (1) útjavító munkás (1) ütős keresőkifejezések (1) valentin nap (1) vallás (1) vásárlás (1) vidéki csajtípusok (1) Címkefelhő

2009.09.24. 12:40 HRita

NŐTÍPUSOK: A néptáncos

Az alaplépések:

    Modor Tibi, a Modorosblog kíméletlen pennájú írója, nem mellesleg nagyra becsült kollégám – kinek értékéből vajmi keveset von le, hogy férfi –, valamint Nyelvész Józsi és nosferato szinte már női empátiáról tanúságot téve, kitűnő érzékkel ábrázolták a modoros nők egyes fajtáit. A téma mondhatni kimeríthetetlen: mi, nők órákat tudunk szentelni egymás kibeszélésének egy jó forró „karamellás tej vaníliafagylalttal” mellett (Hmm, de fincsi, remélem light fagyival készült!). És még élvezzük is. Lényünkből fakadóan modorosak, de kíméletlenül kritikusak is vagyunk. Tolerálni csak azokat a nőtársakat tudjuk, akik hozzánk képest +/- 1 kg súllyal, +/- 1 cm dekoltázsmélységgel és ugyanennyi cipősarok-magassággal rendelkeznek. A többiek dagadtak/deszkák, ribancok/szüzikék, ostobák/okoskodók, cicababák/brünhildák, akikről feltételezni sem tudjuk, hogyan maradhattak eddig életben. Ha ÚGY néznénk ki, ha ÚGY viselkednénk, és ha ÚGY élnénk, mint ők, a helyükben mi már rég öngyilkosok lettünk volna.
Az alkalmas kötelet és a strapabíró fát már keresem, de engedelmetekkel ezeket a posztokat azért még megírnám.

A wannabe néptáncos leányzó

    Panninak akkor állt kényszerpályára az élete, amikor a szülei először adták rá az osztrák rokonok Luiséja által kinőtt havasi gyopáros népviseleti ruhácskát. Míg a többi lány fényes kordbársony ruhában jelenik meg az általános iskola alsó tagozatának jóvoltából szervezett bábelőadáson, ő dirndliben feszít, és két copfba font haját piros pántlika ékíti. Később a ruhát kinövi, viszont szülőanyja beíratja furulyára. A magyaros motívumok és hajlítások egészen a lelkéig hatolnak, és ráébred, hogy neki ez a múltja, a jelene és a jövője. Az egyetlen, amiben az élete ki tud teljesedni, a hagyományőrzés és a hagyománytisztelet egy ma is nagyon élő, sokakat rabul ejtő és magával ragadó formája: a néptánc.
Mire középiskolába megy, már vagy tucatnyi remek hangulatú fellépést tudhat maga mögött. Az Együttes erdélyországi produkciójára a legbüszkébb, de természetesen osztálytársai közül senkinek nem meséli el. Egyikük se értené meg őt. A többiek annyira lazák, hogy mindjárt szétesnek és műek, mint az instant tea. Bezzeg ő a természetesség híve: olyan, amilyennek az Isten megteremtette, el nem vesz belőle, de hozzá sem ad.

- Te, ez a Panni kurvára büdös! Nem használ dezodort?
- Naná, hogy nem. Azt mondja, hogy káros. De amilyen hónaljkutyája van, azzal egyetlen deó se tudná felvenni a harcot.
- Ne is mondd! Hát még a lába. Láttad tesi órán? Nagyon durván kentaurba’ nyomja.
- Mi legyen?
- Kéne neki szólni, nem?
- Jaja, te mondod a lábát, én meg a szagát. Megdumáltuk?

A lányok persze nem szólnak, csak összenevetnek és grimaszolnak a háta mögött, Panni pedig ügyet sem vet rájuk. Órákon az előző nyár fergeteges korondi fellépésen mélázik, szünetben pedig népdalokat tanul vagy lépéseket gyakorol.

A középiskola utolsó évében a lányok elérkezettnek látják az időt, hogy ráébresszék a néptáncost a szőrtelenítés szükségességére:

- Panni, igaz, hogy nem sokat beszélgettünk egymással az elmúlt években, de ha a szalagavatón képes leszel szőrösen megjelenni, és ezáltal tönkretenni a mi gyönyörű estélyünket, kikaparjuk a szemed, világos? Nem teheted meg, hogy misimókussal lejtesz végig a menyaruhádban!

Az évek során aztán kialakul sajátos ízlésvilága.
    Fizikai megjelenéséről már messziről lerí, hogy ő néptáncol: évszaktól függetlenül mindig hosszú szoknyát hord, bokától fölfelé még senki se látta a lábát civilben (kivéve a szörnyülködő osztálytársnők tesi órán). Ez a szoknya lehetőleg rakott, pörgős, egyszínű (de semmi esetre sem rózsaszín vagy lila), a lázadóbbja a kockásat is megreszkírozza. Magyar cipész által készített, bőrből készült spanglis cipőt hord (Böbe baba cipő), ehhez nyáron mintás zoknit, télen vastag, kötött harisnyát húz. A hosszú szoknya állandó kísérője a kerek nyakú egybepóló, Hagyományőrző Népi Együttes, Nagyszalonta 2007 felirattal. Erre hűvösebb napokon a szoknyától stílusban és színben is elütő kapucnis pulóvert vesz fel a kényelmes, „lezser” fajtából.
Kémiai vegyszereket soha nem látott haját évek óta növeszti, és csak muszájból vágat belőle pár centit, ha már annyira megnőtt, hogy hármas fonatú copfjával egy-egy hirtelen pördületnél pofán vágja nem eléggé éber táncpartnerét.
Táskáját vagy maga varrja kékfestő anyagból, esetleg apró virágmintás erős pamutból, vagy kedvenc néptánckellékes boltjának erős, natúr vászonból készült füles reklámszatyrát használja.
Tartása az egyenes hát iskolapéldája: úgy közlekedik, áll és ül, mintha állandóan borral teli üveg lenne a fején; léptei erőteljesek, ruganyosak, mindig készek egy-egy szökellésre, és a lépcsőt is észak-nyugati táncdialektusban mássza meg. Négy-négy ujját alulról-felülről összekulcsolja, két könyökét törzsére merőlegesen tartja: ettől eltérő pozícióban csak akkor találkozhatunk vele, ha a kezeit épp csípőre teszi (hónaljszellőztetés, kipárolgás segítése).

Hobbija a néptánc, kedvence a karikázó. Ha nem táncol, akkor népdalokat tanul (A gellei vásártéren ihajláré tyuhajja), vagy csángó dialektusban próbál mesét mondani (Vót eccer egy bába s egy bocsó. Erőst szegények vótak.). A néptánccsoporttal olykor kirándulásokat is szerveznek, úti céljuk minden esetben (Nagy)Magyarország régi népi kincseinek felfedezése. A túrákra alaposan felkészülnek: a lányok előző este kalákában pogácsát szaggatnak. Általában tepertőset, mert a legények azt szeretik jobban. Közben új, de mégis hagyományőrző koreográfiát találnak ki, s míg sül a pogácsa, el is gyakorolják azt.
Máskor lekvárt főznek be, meggyet magoznak, augusztus 20-án kenyeret sütnek, és nemzetiszín szalaggal kötik át.

Távlati tervei: a Magyar Állami Népi Együttes teljes jogú tagjának lenni, valamint elültetni és kivirágoztatni az utánpótlásban a néptánc szeretetét. Ehhez beáll néptánctanárnak, és heti két alkalommal frottír zoknis alapozó képzést tart, mely során oldott hangulatban telnek a percek: beszélgetnek a néptáncról, űzik a néptáncot, cédés magnón hallgatják a néptáncot és kis képernyős tévén nézik a néptáncot.

Férfiideálja a Misi, az együttes legkackiásabb bajszú, legerőteljesebben hujjogatni tudó, legpirospozsgásabb tagja, aki tánc közben cipőjét istenesen a földhöz dobbantja, és a tenyerét sem kíméli, ha vádlicsapkodásról, tapsról van szó. Minden lányt táncba visz, fáradhatatlanul pörget és forgat, akár kakasszóig is.
Néptáncoséknál még mindig az archaikus nemi szerepek vannak érvényben, így ha Panni csípeje elég széles, Misi kapva kap az alkalmon, és rövid udvarlás után (Panni galambom, leszel-é a babám?) eljegyzi (Panni, kis tulipánom, leszel-é a mátkám?), majd elveszi feleségül (Panni, szerelmetes ibolyám, hozzám jössz-é feleségül?).
    Panni habozás nélkül igent mond. Esküvőjükön kalotaszegi menyasszonyi népviseletbe öltözik, Misi pedig Bocskait ölt magára. Hétországra szóló lakodalmat csapnak, és még ma is élnek. A táncos állományt pedig egy ifj. Misivel, egy Bulcsúval, egy Kenézzel, egy Kincsővel és egy Csengével gyarapítják. A gyerekek ugyan nem nézhetnek tévét, nem járhatnak moziba és nem számítógépezhetnek, de az életük így is csupa móka és kacagás. Esténként összeterelik a pereputtyot, furulyálnak, hegedálnak és táncolnak kivilágos kivirradtig, vagy legalábbis az esti fogmosásig.
A hitvesi ágyban boldogan nyugtázza Panni (aki még mindig Panni, és ötven éves korára sem annásodik meg), hogy igen, révbe ért: a büdös lányból büdös, ötgyermekes anyuka lett, de Misi őt így szereti, hiszen férjura maga is megveti a szintetikus kemikáliákat.

    Azt se tudtam, hogy mi az a szerelem,
    Csak mióta ezt a leányt szeretem,
    Két orcáján lánggal ég a szerelem,
    Nyugodalmas jóéccakát kedvesem.

Aludj jól, Pannikám!

    Téged látlak minden álmomban,
    álmom után minden dolgomban.
    Ha sóhajtok, érted a panasz,
    ha örülök, érted vagyon az.

Szép álmokat, Misikém!

142 komment

Címkék: néptáncos


A bejegyzés trackback címe:

https://gorbe-sminktukor.blog.hu/api/trackback/id/tr421403565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IndaMuncher 2009.09.24. 13:25:50

Ez megint aranykeretes, gratz.

Kincső bazmeg, a leghülyébb név amit valaha hallottam, ezek szerint nem csak szerintem az.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.09.24. 13:45:48

Alap, az etnolány.

Azért bírom őket, mert általában így érzik jól magukat a saját környezetükben, a megfelelési kényszer kevésbé hajtja őket, és általában ártalmatlanok is.

És hát szülnie is kell valakinek :-))

vényesssy 2009.09.24. 14:28:56

Ne lássam anyámat cimbalmozni... Hejj, de ottan van! Már csak egy kérdés maradt! Mi történt a kutyával a bálon?

LEN 2009.09.24. 14:33:16

"Panni, kis tulipánom, leszel-é a mátkám?"

Ez de jó volt!!!! :))

Ernoke 2009.09.24. 14:34:23

öcsém népzenés, néha én is elkísérem koncertre (meg kell ismerni az ellenséget, hehe), és ott látok elég sok ilyet. általában szép lányok, ápoltak is (tényleg!), de borzasztó modorosak. úgy tesznek, mint aki az összes magyar népzenésznek puszipajtása, finomkodóan beszélnek, kacgva sugdolódznak. koncert közben az énekesekkel párhuzamosan éneklik az amúgy kurvanehéz népi dallamokat, persze rohadt hamisan, de így is mutatják, hogy igen, ők mindent fejből tudnak! néha pofán tudtam volna verni őket, az az igazság.

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2009.09.24. 14:42:32

Van egy ilyen ismerősöm, igaz ő nem táncolt, de "népies".
Elmúlt ötven - jaj, borzasztó.
Fekete-tói vásárról hozott hímzett irhában jár, amit már félig megettek a molyok. Hosszú hajában turulos csat, tarsolylemezes táska, anyámtyúkja.
Ippeg ilyen, mint a leírt.

cámpuszmadár 2009.09.24. 14:51:03

Elvégre ez is egyfajta módi.
Mint a rasztahaj, csak az más irányból jött.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 14:54:39

@vényesssy: Az éles szemű olvasó ;) Panni a konfrontációt még jobban utálja, mint az osztálytársnőket, ezért az alkalomra leborotválta :) Ezt - azt hiszem, mindannyiunk nevében mondhatom - utólag is köszönjük neki :D

mechanicalbride · http://mechanicalbride.freeblog.hu/ 2009.09.24. 14:57:41

LOL LOL LOL
naggyon találó - a póló leírása külön jó.
bár egy időben volt egy aktuáltrend:
az "Én igennel szavaztam!" felirat,
ez főleg az erdélyországi turnéknál volt használatos persze.

Muad\\\'Dib 2009.09.24. 14:57:56

Hmmm, érdekes. Én elég sok embert ismertem néptáncos körökből (lévén az exem táncolt), de az itt leírtak egyike sem volt igaz rájuk. Irgalmatlan nagyokat lehetett velük bulizni, piszok jókat inni és ökörködni. Mai napig találkozom némelyikkel, pont azért, mert a sok fellépés miatt sokkal lazábbak és nyitottabbak, mint általában az emberek.

gonosztojás (törölt) 2009.09.24. 15:00:40

Bazze..
Könnyesre röhögtem magam.100%-os célbatalálat...
Amúgy meg a Palya Beát például bárhol, bármikor és elülről-hátulról..
Ő nem ez a kategória...

Maestro 2009.09.24. 15:02:19

vannak nekem is ilyen ismerőseim, nagyon jó arcok, a jó benne hogy tényleg tudnak, táncolni is (egy nagyon odakevert legényes alázza a breaktáncot:D), és nem játsszák meg magukat. úgy nagyon szép és vonzó jelenség ez a kultúra.

Mukka · http://pozor.hu 2009.09.24. 15:06:37

otos :)

namost hajlamos vagyok igazodni tarsasagokhoz, de azert a neptancos az tenyleg kulon faj. egyszer veletlenul belecsoppentem egy szepasszonyvolgyes borozasba a helyi csoporrtal, ahonnan egy ido utan eluztek enekukkel es tolvajnyelvukkel(mikor ereztek, hogy entul kozel kezdek kerulni a vilagi kis mondokammal ahhoz, hogy beszelgetes alakuljon ki koztunk). Asszem' nemhiaba nepszeru a 'mindent ki kell probalni az eletben, kiveve a nepitancot es a poharevest' mondat a barati koromben:)

kerdes: vajon a kizarolag farkascsapdak kozeleben es neptancos esemenyek kozeleben hallhato csujjogos/vonyitos hangot hogy a csudaba termelte ki a termeszet?

Mukka · http://pozor.hu 2009.09.24. 15:07:53

minusz kozeleben;
en - elvalasztojel - tul
a tobbi nagyjabol megallja a helyet :)

gonosztojás (törölt) 2009.09.24. 15:09:07

@Mukka:
Sündisznó volt a csizmában egyszer..

mechanicalbride · http://mechanicalbride.freeblog.hu/ 2009.09.24. 15:10:53

@Maestro: amúgy a szóló legénytáncok rivalizáló jellege abszolút hasonlít a breaktáncra. A break a kortárs etno? :P végülis a társadalmi réteg, ahonnan származnak, valamilyen szinten hasonló.
Amúgy a rímes-rigmusos csujogatás is van néha annyira alázós, mint a rapszövegek.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 15:14:05

@Mukka: 'mindent ki kell probalni az eletben, kiveve a nepitancot es a poharevest'
Így első blikkre igazán szimpatikus nekem a baráti köröd :D

"kerdes: vajon a kizarolag farkascsapdak kozeleben es neptancos esemenyek kozeleben hallhato csujjogos/vonyitos hangot hogy a csudaba termelte ki a termeszet?"
Ez érdekes dolog, a magyarázatot én se tudom, de mikor meghallom ezt az ölyv-felforrt a teavíz-halálsikoly hangegyveleget, mindig sajnálom, hogy nincs nálam palacsintasütő, tudjátok, aminek olyan jó hangja van.
Sikít-bumm-dingdingding.

2009.09.24. 15:15:45

Asszem, a posztíró közelebb áll a modorossághoz, mint a kipellengérezni kívánt réteg (ezt annak ellenére mondom, hogy utálom a "mindent vissza" típusú nagymagyarország-nosztalgiát, viszont szeretem a szlovákokat, és még életemben nem néptáncoltam, vagy jártam népies ruhában).

-Miért lenne BÜDÖS, aki nem használ dezodort (de fürdik)?!?!
-Miért lenne baj, ha egy kisgyerek nem néz tévét? (Ez talán a baloldali, liberális értelmiségnél is jellemző.)
-Miért lenne rossz a gyerekeknek az otthoni esti zenélés (én nem tudok zenélni, de ld. a XVII-XIX. sz-i nem feltétlenül népi jellegű európai polgári kultúrát).

Divatos dolog a hagyományőrzésből viccet csinálni, igaz, a hagyományőrzés a maga irredenta, történelemhamisító (pl. finnugor rokonság tagadása) néha idegengyűlölő beütéseivel feladja a magas labdát, de amíg ennyire kigúnyoljátok, addig nehezen mozdul ez a mainstream rétegek felé (és -irányba), inkább vonzza a fanatikus őrülteket.

SzocsO 2009.09.24. 15:19:52

A népzenét szeretem, táncolni nem, de csak egy pár észrevétel:
1. szerintem is inkább ápoltak a lányok, azért színpadon nem mindegy hogyan nézel ki, és azért ez nem a büdös rákenroll fíling (amivel szintén nincs semmi bajom : ) Akivel találkoztam eddig ebből a szubkultúrából, egyik lány sem volt bűzbogár, stb. a ruhájuk meg hát, istenem, aranyos, nekem sem a nagy kedvencem, de meg lehet nézni, azért a nők egy jelentős rétegében elég hervasztó a kontraszt hozzájuk képest.
2. Személy szerint szeretem ha egy nőnek van tartása, sokkal gyönyörűbb; amilyen görbehátú púpos csajok vannak manapság, az valami elképesztő.
3. Férfi vagyok, de azt a rohadt lekvárt/szörpöt/ivólevet/savanyúságot én is megfőzöm/elteszem magam az utóbbi időben, ha van rá mód - biztos finom a bolti is, vagy mi, de ami házi, az házi. Ráadásul olcsóbb.
Amúgy tényleg jó a poszt, vannak találó részek.

kabell 2009.09.24. 15:22:54

Szerintem azért eléggé sok téveszmét látok itt. Hát bizony vannak ilyenek is köztük, de szerintem elég ritka a Panniféle, de van ez tény. De ilyen ún. nevezett béna kacsák mindenhol előfordulnak minden körben szerintem, a körre jellemző tünetekkel.

Viszont egy két része nem állja meg a helyét.

És tudjátok milyen kényelmes, hogy ezek mellett a lányok mellett nem kell megjátszani magatokat? Elmentek bulizni, jöhet a zsíroskenyér hagymával ezerrel nem gond, mert ő is azt eszi.

Ihatod a pálinkát, nem gond mert ő is issza. Mulathatsz vele bátran, iszonyú durván bírják a pörgést, nem úgy mint a klasszikus fekazenén nevelkedett diszkólotyók, akik egy rend után meghalnának. Ízlésük van, zenei hallásuk értelemszerűen jobb mint az átlagnak, és ők maguk korántsem veszik magukat olyan komolyan a csujogatásukkal, mint hiszitek.

Egyszóval sokkal durvábban tudnak bulizni, mint bámelyik kör, amit valaha ismertem. Ja, és ők megállnak az alkoholnál általában. Mert igénytelenek, a szónak nem a lejáratott értelmében.

És végül mondjátok, melyikőtök hált már néptáncos lánnyal? MERT AZ IS ÉLMÉNY, higyjétek el. És hát korántsem mindegyik szőrös ám... :)

Üdv,
B.

2009.09.24. 15:23:54

Szeretem a népi kultúránkat előről-hátulról, táncostól, énekestől, pogácsástól.
A poszt ettől még vicces.:)

Sebestyén Márta for prezident!

Sir Nyű 2009.09.24. 15:25:23

Az a baj ezekkel a modorosblogbol fakadt modoroskodasokkal, hogy neha csak ugy sut beloluk a rosszindulat es a kisebbsegi erzes, meg az hogy ami tolem idegen, az nevetseges (itt nem a jelenseg modorossagat mutatod be, hanem nevetsegesse probalod tenni). Ez pl. pont olyan, szerintem. Meg automatikusan adodik a kerdes, hogy van egyaltalan hobbi/szenvedely, ami nem modoros?
En nem tancolok, 100% falabam van, de nyaron voltam egy neptancos (nem nepitancos) lagziban, soha olyan jo eskuvot nem lattam meg. Igaz, hogy kivulallokent eleg kivulallo voltam, de az az en bajom.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.24. 15:27:37

Én is tagja voltam egy néptáncegyüttesnek és ott ez a típus, akit te leírsz kb. 10%-os arányban volt jelen.
A többi pedig inkább a miniszoknyás szőke cicababa volt, akiről álmodban nem gondolnád, hogy egy néptáncegyüttes tagja. Ez nem a bokorpusztai táncegyüttes volt, hanem egy olyan híresebb...:)

Szerintem te nem a táncosokra gondoltál igazán -lehet, hogy ismertél egy néptáncost, aki 4 paddal arrébb ült tőled az isiben, de többet nem nagyon- hanem azokra, akik ezt továbbfejlesztik és talpasíjjász csizmában gyermeküket folyton magukon cipelve egy újabb lépcsőfokára értek a fejlődésnek.:)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.24. 15:28:32

@Sir Nyű:
Igazad van, ez nem humoros, hanem inkább lefikázós.

gyz 2009.09.24. 15:34:14

szerintem ezt az tartja telitalálatnak, aki életében nem volt néptáncosok között. Magam is csak keveset (azt is sarokban ülő megfigyelőként, ugyanis a tánc minden fajtájában született antitalentum vagyok), de a csajok döntő többsége ápolt, és tudják, mi az a szőrtelenítés. Legalábbis azokon a részeken biztosan, ahol az külső szemlélőként megfigyelhető volt. :)

banyanyanya 2009.09.24. 15:35:27

Valójában van a néptáncos - akikről a posztoló nem ír, csak a kommentekben fedezhető fel, és vannak a "NÉPI AGYAK" akikről a posztoló ír, de általában a két kör közös halmaza nagyon kicsi. Akik néptáncosok, vagy ismerik őket, tudják mitől döglik a légy :D És a valódi néptáncos lányok nagyon durva cicababák!!!

gyz 2009.09.24. 15:36:54

@Sir Nyű: bizony, modorosblog csak egy van, ott a bloggazda sokkal jobb érzékkel lavírozik a humor és a gúny határán.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 15:40:17

@Rosa Rugosa: A bevezetőt nem véletlenül írtam:
"Tolerálni csak azokat a nőtársakat tudjuk, akik hozzánk képest +/- 1 kg súllyal, +/- 1 cm dekoltázsmélységgel és ugyanennyi cipősarok-magassággal rendelkeznek."
Én is ilyen vagyok. Sajnos. Van, aki szerint humoros, de van, akinek nem jön be. Nem próbáltam objektíven vizsgálni a jelenséget, meg nem is akarom. Az a néprajz szakosok szemináriumi dolgozata kategória.

Csórómajszter 2009.09.24. 15:41:22

Nekem volt szerencsém táncoslányhoz, Mukka és Szocsó mög is mondhassa. Több ízben is...
Nem volt több probléma vele mint más példányokkal, és nem is erről szól a post, az viszont erősen érdekel hogy amikor Kotkodály, meg Bartól elmentek gyűjteni, és felvették a dalokat, akkor a fiatalok így visítottak mint a gyesznyók, vagy csak öregektől vettél fel a szongokat és azért hisszük azt hogy az a stílus volt akkor a stenk?
Mert szerintem a fiatalság normálisan énekelt csak az oldscool-t rögzítették a skacok anno.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.24. 15:48:28

@HRita: Akkor inkább úgy fogalmaznék, hogy nem találtam benne humoros irodalmi fordulatokat.

Mert ez nem kifigurázós, hanem olyan bebunkózós.
De ha az, hogy nem tolerálsz valakit, az ezt jelenti, akkor jól van nem szóltam...

Csak nem tudtam tolerálni, amit írtál.:))

SzocsO 2009.09.24. 15:53:30

CsM,
engedd meg akkor hogy itt válaszoljak : )
Amikor Bartók és Kodály gyűjtögetett (meg rajtuk kívül egy páran) azért az öregektől vették fel ezeket a nótákat, mivel őket találták otthon. A fiatalok kérem dolgoztak : )
Mivel a fiatalok az öregektől tanulták, valószínű, hogy ők is így énekeltek. Az előadásmód pedig nem sokban különbözik amúgy attól, ahogy a lelkes ifjúság manapság énekelget a megfelelő gátlásoldó szerek elfogyasztása után, csak a stílus változott, régen népdal, ma meg ... (ide beírható mindenkinek a kedvenc bandájától a kedvenc nótája).

Muad\\\'Dib 2009.09.24. 15:55:03

@Rosa Rugosa:
Szvsz az egész posztból afféle személyes sértettség érzése sugárzik. Amolyan most jól megmutatom, mert van internetem attitűd. Van rá esély, hogy valami privát megbántottság van a dolog mögött. Vagy tényleg ennyire rossza a stílusa...

mechanicalbride · http://mechanicalbride.freeblog.hu/ 2009.09.24. 16:05:10

Én néptáncoztam eleget, és az itt leírt csoport ugyanolyan erôvel képviseltette magát, mint a cicababák köre. És persze voltak olyanok is szép számmal, akik egyikhez sem tartoztak :)
A nôi öltözôben azért volt alkalmam elégszer hónaljkutyát meg társait látni, de ez nem volt általános jelenség.

Ernoke 2009.09.24. 16:19:37

@Maestro: néptáncos pasikkal viszont képtelenség együtt táncolni _bármire_. személyes tapasztalat. egyéb mozgáskultúrájuk nincs, rángatják az embert, merevek.

@kabell: egy normális nő mellett sem kell megjátszanod magad, nem kell ahhoz néptáncosnak lennie. az pedig, hogy valaki _kifejezetten_ alkoholbarát, valóban igénytelenség.:D a "hált" szó pedig egy kicsit fura egy férfi szájából.:D bocs, kötözködhetnékem van.

Szélfoszlány (törölt) 2009.09.24. 16:22:46

Tipikus antihungarista megszólalás.
Ha magyar vagy, öngyűlölő :-)

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 16:23:28

@Muad\\\'Dib: Személyes sértettség, privát megbántottság? Honnan meg miért? Meg miből szűrted le?
Privát megbántottság az nincs, személyes tapasztalat viszont van. Nem egyről, sokról.
Internetem meg tényleg van, ezzel egyetértek :)

Bélapáti Béla 2009.09.24. 16:34:15

@Muad\\\'Dib: és marha fura, hogy a wanabe zsidók libsik multikultik sosem jönnek elő, pedig zsidó gasztroblogon nevelkedni, antifa pólóba nyomulni, folyton klezmert hallgatni, stb. sztem pont ugyan annyira "modoros". Már nem azért, de maga a "modoros" kifejezés használata is modoros számomra, nem beszélve arról, hogy mennyire szánalmas dolog sztem az, ha valakinek minden szórakozása mások fikázása. Ha vicces fikázást akartok olvasni, olvassatok bele a gyűlölt ellenségeink-be, az tényleg vicces.

gyz 2009.09.24. 16:39:23

@HRita: ha szabad a kritikusok táborát erősítenem:

éles szemed és még élesebb nyelved már van ehhez a műfajhoz, a stílusérzék azonban hiányzik. Pedig az dönti el, hogy jó lesz-e vagy sem.

Ernoke 2009.09.24. 16:55:14

@Muad\\\'Dib: miért van, h ha vki köszörüli a nyelvét valamin, amit ő viccesnek talál, vagy esetleg nem szimpatikus neki, egyből megjelennek a személyes sértettségezők? bár valószínűleg igazad lehet: Rita gyerekkori jegyesét és élete egyetlen szerelmét tavaly elszerette egy néptáncos lány, aki azóta hármasikreket is szült neki, aztán azóta gyűlöli az összeset!

kleinmeister 2009.09.24. 16:56:51

Szerintem a poszt abszolút melléfogás abból a szempontból, hogy a néptánccal magyarázza ezt a fajta viselkedést, amit leír. A néptáncos lányok túlnyomó többsége megjelenésben és viselkedésben ugyanolyan, mint bármelyik kortársuk. Még táncházban sem lehet őket megkülönböztetni az utcáról betévedő "civilektől" (leszámítva persze, hogy tudnak táncolni meg énekelni). A posztban vázolt típus inkább a mostanában feljövőben lévő (ős)magyar kultúrát erőltető irányzatok megjelenési formája, és ennek egy mellékkövetkezménye, hogy az illető néptáncot tanul, népi jellegű ruhákban jár, stb.

IndaMuncher 2009.09.24. 17:01:00

@Ernoke: LOL én is erre akartam lecsapni. Nagyon gáz... :)

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 17:12:26

@kleinmeister: "abszolút melléfogás". De mihez képest fogtam mellé, egyáltalán honnan tudod, hogy mi volt a célom a poszttal? Én így látom őket, egy nőtípusról írtam, akik lehet, hogy nincsenek sokan, de akkor is léteznek.

GeeGee 2009.09.24. 17:13:24

@kleinmeister: @gyz: @Szélfoszlány: @Rosa Rugosa: @Muad\\\'Dib:

worldpeace gyerekek, komolyan. ez egy vicces iras, izlestol fuggoen vagy nagyon vagy kicsit vagy egyaltalan nem. dehat konyorgom GORBE!!!!!! tukor a cime a blognak, megis mit vartatok? ez amugy mar nem az elso alkalom h ujra megfogadom h nem fogok beleolvasni a kommentekbe, mert mindig van par igazsag bajnoka akinek a seggen keresztul megy a egyenlito es megmondja a tutit, ami baromi idegesito, ahelyett h rohogne egyet az egeszen es tovabblepne...

ElCapitan 2009.09.24. 17:21:02

@HRita: a tökönvert hangfekvésű csujjogást az amerikai redneckek is szokták a filmekben, nem annyira hungaricum

kleinmeister 2009.09.24. 17:43:42

@HRita: a kérdésedre ott a válasz a kommentemben, csak az első öt szón túl is kell olvasni...
@GeeGee: a poszt írója is megmondja a tutit, és amíg kommentelni lehet, addig lesznek eltérő vélemények is a témáról, ezen ne idegesítsd magad, inkább röhögj egyet az egészen és lépj tovább rajta, mielőtt a seggeden megy át az egyenlítő.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 17:55:29

@kleinmeister: Én a néptáncmániából fakadóan így viselkedő néptáncosokról írtam, nem az ősmagyar kultúrát erőltetőkről. Nem fogok minden mondatomhoz lábjegyzetet készíteni. Nekem és neked teljesen mást mond a poszt. Ez nem baj, csak ne magyarázzátok az én rosszindulatommal, ha ti másképp értelmezitek.

kleinmeister 2009.09.24. 18:04:09

@HRita: én nem írtam rosszindulatról, csak más tapasztalataim vannak, mint neked. De ezzel a témát túl is tárgyaltuk...worldpeace :)

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.09.24. 18:21:44

felénk lakik egy ilyen párocska, hetykén pödört bajuszú legény tarsollyal, szintén hetyke kalappal, kalászként lengedező hajú leánnyal, pörgős szoknyával.

egyszer sokat mondóan (értitek, sokat mondóan...) egymás fülébe súgtak, amikor velük szemben ülve egy feka (hijj) amerikai (hijjajj) kosárlabdázó (hajjajjaj) könyvét olvastam a buszon. És nem tételezek fel semmit, hogy mit súgtak - sokatmondóan - egymás fülébe.

Igazán járhatnának ökrösszekérrel vagy szamárral.

szóval, az előítélet kölcsönös :-D

darnmarquee 2009.09.24. 18:22:37

Kotkodály meg a seggén keresztül megy az egyenlítő :-))) zsírkirály. ezeket még nem hallottam, kösui, végre megint nevetek ma.

szerintem jó az írás, nem kell komolyan venni annyira, mint akik teszik, ez egy vicc! nem általában a néptáncos csajokat írja le, hanem a egy szélsőséges típust.ó, olyat amilyen vegytisztán nem létezik. nem azt írja, hogy minden néptáncos csaj modoros, hanem hogy egy modoros néptáncos csaj milyen lehet. szerintem stílusban messze jobb mint a lgtöbb bejegyzés a modorosblogon, én azt szoktam erőltetettnek találni inkább.

szóval peace!

2009.09.24. 18:55:12

A "kentaurba nyomja" sokára esett le, de rohadt jó, Nyelvész Józsinak gyorsba átnyomni. :DD Szigorúan!

Etnolány szerintem nemcsak magyar néphagyományok terén nyomulhat, a Múzeum körúton flangáló, bahia-tarisznyás, télen perui füles sapkát viselő, nagyseggű-kismellű, romkocsmákban egy nagyleó mellett órákon át ücsörgő és világmegváltó bölcsész hölgyek a world etno vonalba sorolhatóak szerintem, bár ma már csak néhanapján látok ilyeneket. Lehet, h túlhaladta őket a divat, vagy ugyanúgy vannak, csak én nem járok már az ő előfordulási helyeiken? :o)

egyébként egy felmerült kérdésre: igen, ha valaki nem használ dezodort, az a rendszeres mosakodás ellenére is testszagú lesz, főleg, ha egészségtelenül/egyoldalúan táplálkozik. Az izomszagot ugyanis a bőrön élő bacik okozzák a szagtalan izzadtság lebontásával. Ezt akadályozzák a deok. Tehát a megoldás: mosakodás ÉS szintetikus kemikáliák, a kettő egymást nem helyettesítheti (vö. sisegős sappan). :)

gonoszkiralylany 2009.09.24. 19:02:24

hát én néptáncolok, sőt (nyilván) sok barátom is, és egyetlen szösszenet sem igaz ránk a felsoroltak közül. teljesen ugyanúgy öltözködünk, viselkedünk mint a nagy átlag, csak a hobbi/sport számunkra a néptánc-népzene, de én speciel úszni is járok hetente, szval még azt sem mondanám hogy CSAK ez.
ezt az öltözéket, amit leírtál, akkor sem venném fel ha fizetnének érte... és járok koncertekre (nem népzene hanem minden más), máshova is bulizni, és nem csak néptáncos/zenész pasikkal randizom, ja meg a szőrtelenítés műveletét is jó ideje ismerem.

nem mondom h nincsenek ilyen lányok amilyenekről a bejegyzés szól, de ezek bénák, és táncolni is bénák, na meg színpadra igénytelen embert nem engednek fel. szval az ilyen lány NEM néptáncos, max szeretne az lenni...

sorica123 (törölt) 2009.09.24. 19:17:10

@gonoszkiralylany: modoros néptáncos. Ami szomorú, hogy tényleg van ilyen, és ha kiejtem a számon azt, hogy táncház, kapásból ezek ugranak be mindenkinek. Szar ügy, mert a) nem csak olyan táncház van, ahova a wannabe-néptáncos libák járnak, b) elég baj, hogy ennyire hozzágyógyult ehhez a zenéhez egy félreértelmező, béna (nekem mindenképpen annak tűnő) viselkedés. És igen, én is szoktam táncházba járni, sőt horribile dictu táncegyüttesben is próbálkoztam régebb.

gonoszkiralylany 2009.09.24. 19:37:04

@sorica123: igen, sztem is baj h a "néptáncos" szóról ezek ugranak be a többségnek, és ráadásul még itt is azt olvasod h ilyenek a néptáncosok. vagy legalábbis egy részükre ez a jellemző. pedig csak egy igen kis hányad :(

Magyarnaba 2009.09.24. 19:45:05

A szülővárosomban a néptáncos csajok - ahogy én egy ismerős táncos haveron át ugyan, de kívülről - észrevettem, a város felső társadalmi rétegeiből kerültek ki. Ennek megfelelően nem voltak azok a Csubakka-típusok és a szaguk sem volt rossz :)
Viszont üdítően sportosnak és ruganyosnak tűntek, a táncban ugyanis tényleg fontos volt az állóképesség és az egyenes tartás és ahogy ezt megszokták, táncházon kívül is így jártak.
Nekem meg tetszett a hátul szoros lokniba font haj, ez azért jellemző volt rájuk, mint ahogy például a kis, fodros galléros fehér ingecske is (pruszlik?) . Ennyiben kimerült a népieskedésük, amúgy semmi extra, főleg nem magakészítette kékfestős-batikolt táskák, ezek inkább a csóró alterosoké voltak.
Persze az én városom lehet, hogy kivétel.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 19:57:21

@tff: Igen, már én is gondoltam rá, hogy átküldöm neki, nőkre használt szlengszóból úgyis kevés van, csak eddig nem mertem:)

LEN 2009.09.24. 20:15:49

Én két néptáncos lányt ismertem közelebbről, mindkettő kedves-illatos-csinos-szőrtelen volt.
Ettől függetlenül baromi jól szórakoztam ezen az íráson, úgyhogy ne hagyd magad Rita!!!!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.24. 20:26:19

@GeeGee:
Én is röhögésre számítottam, csak nekem ez olyan, mint egy bugyuta amerikai vígjáték. Azokon én soha nem tudok röhögni.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 20:44:38

@Rosa Rugosa: Akkor talán az a legjobb megoldás, ha átkapcsolsz egy másik filmre.
A posztod meg mindentől függetlenül jópofa, elolvastam.

2009.09.24. 20:59:41

@HRita:
Pedig a _gyengébb nem képviselőire_ ott nagy szükség lenne, a tokodi arcok szókészlete igencsak kimerül a "3P" témakörében (=pénz, pia, és a p...).
Szerintem minden _csajszis szlenget_ küldj el Józsinak a talonodból, baj nem lehet belőle. :)

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.24. 21:03:49

@tff: Na jó, akkor összeszedek párat, és átküldöm a Józsinak. :)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.24. 21:59:50

@HRita: Lehet az a baj, hogy érintve érzem magam, na nem a szőr által, meg azt hiszem büdös sem voltam -bár ahogy a reklám is megmutatta a saját disznót a hóna alatt senki sem érzi- és még ott nem tartok, hogy magamon is nevetni tudjak...
A talpasíjjászcsizmás változatot továbbra is fenntartom.

gyz 2009.09.24. 22:29:24

@GeeGee: részemről is worldpeace (továbbá nem a külső, hanem a belső szépség a fontos, és a médiában akarok elhelyezkedni :)), nagyjából a tiédhez hasonló szavakkal veszem védelmembe a modorosblog szerzőjét alkalmanként, csakhogy itt nem azzal van baj, hogy a tükör görbe, hanem hogy rosszindulatúan az. Az enyhe gonoszkodás belefér, ez viszont maró gúnynak tűnik nekem, az meg sosem elegáns.

sorica123 (törölt) 2009.09.24. 23:22:57

@gonoszkiralylany: na, azzal, hogy 'ilyenek a néptáncosok' vigyáznék, mert aki egy kicsit is utálja a sematizálást és unja a sztereotípiák szentírásként való tiszteletét, az átlátja, hogy itt egy önmaga paródiájának is beillő, realitástól plafonig rugaszkodott csoportról van szó. Nekem is volt ám hasonló korszakom, leszámítva persze a piszkosságot, és azért az farkasemberség lett volna, ha én úgy rohangásztam volna, ahogy épp suppan.
Ami igaz a blogot ért vádakból, az az, hogy ez valóban a Modorosnak a női változata, sokkal többször nézem is közben a plafont:) kicsit marósabb, valahogy más.

sorica123 (törölt) 2009.09.24. 23:29:14

@indif: na én egy máramarosi román csujogatáson ültem le. Először el kellett gondolkoznom, néni-e vagy bácsi az előadó. Nézem a CD papírkáját, hát Ion a keresztneve... gratulálok. És végig bírta egy ilyen lebegtetett, magas hangon, amit még fel is kunkorított néha. Hát, kunkorodott a tapéta is a falon...

Bélapáti Béla 2009.09.25. 08:39:17

@Modor Tibi: linkelj már egy-két ilyet, szívesen röhögnék azokon is...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.09.25. 10:03:28

@Bélapáti Béla: ott van fönt linkelve pl. az etnolányos poszt. Aztán értelmezed, ahogy akarod.

Persze nem muszáj, hogy tetsszen :-))

Bélapáti Béla 2009.09.25. 10:21:15

@Modor Tibi: kezdetnek nem rossz, kár hogy van benne két magyarfikázás meg egy liberó fikázás, így eléggé elolódott az arány. Persze nem biztos, hogy mindenkinek ugyan az a vicces, pl. szerintem a finnugor elméletet úgy védeni, hogy valójában fingod nincs róla, hogy az mi, meg a többi elmélet micsoda, az vicces, illetve rögtön ősmagyarozni meg szíriuszozni, ha valakit érdekel a népe múltja, az vicces, nektek meg ez annyira nem, úgy látszik.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.09.25. 10:29:48

@Bélapáti Béla: szerintem azok nem fikázások, csak sokan hajlamosak a túlérzékenységre és az azonnali támadásra - gondolkodás helyett (nem pont rád gondolok).

A véleményem amúgy nagyon megvan, de mivel nem politikai véleményblogot írok, ezért igyekszem fenntartani a pártatlanság látszatát, így kevesen vágják le, hogy hova is húzok. És ez nem is baj :-))

A finnugor elméletet se védtem, de nem is támadtam.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.25. 10:37:40

@Modor Tibi: "csak sokan hajlamosak a túlérzékenységre és az azonnali támadásra"
Ja, hát én meg magyarázkodok mindenkinek, pedig a poszt rohadtul nem A néptáncosokról szól, hanem egy bizonyos fajtájukról, akik szerintem gázak.
Nem véletlenül nem azt írtam, hogy a néptáncosok büdösek, hanem hogy a Panni az, aki lehetne persze Kriszti meg Dóri is.

Bélapáti Béla 2009.09.25. 10:51:45

@Modor Tibi: @HRita: azért azon nem csodálkoztok különösebben, hogy ha fikázóblogot írtok, lesz pár ember aki érzékenyen reagál a fikázásra nem? Tudjátok, mindenkinek a másik a nevetséges, önnmaga a legritkábban, és akkor is max maga csinál viccet magából, ha más figurázza ki, az nem igazán esik neki jól.
Tibi, szerintem bizonyos dolgok nem ide vagy oda húzástól kellene hogy függjenek, ilyen pl. egy tudományos elmélet, mint a finnugrász. A türk, perzsa, szíriuszi elméleteket nem azzal kéne lesöpörni, hogy fújj nácik, hanem be kéne bizonyítani az ellenkezőjét. Arról nem beszélve, hogy minden elméletnek megvan a maga ellenelmélete, és ez így van rendjén. De pl. nevetségesnek tartani a hagyományőrzést, néptáncot, rovásírást, stb. az sem hovahúzás függvénye kellene legyen, amennyiben valaki magyarnak tartja magát, ezekre pártállástól függetlenül büszkének kéne lennie, hiszen más nép is büszke a múltjára, szokásaira. Persze, tudom, ez a poszt nem erről szól, csak sokaknak ez jön le belőle, nekem meg az, hogy ha a néptáncosok egy részét kifigurázzátok, akkor esetleg sok olyan ember, akit érdekene a néptánc vagy népi kultúra, ettől visszakozik, hiszen látja, hogy ez "nem menő", illetve látja, hogy kb. ugyan ilyen fikázást fog kapni az ismerőseitől. Érdekes, a görögöknek nem ciki, hogy minden nyavajás boltban, közlekedési eszközön, stb. görög zene szól, és náluk a görög tánc egyfajta attrakció, pedig aztán a zorba nem kevésbé cikibb mint bármelyik másik nép(ies) tánc.

Wemma 2009.09.25. 11:07:08

Lol

Ekkora hazug, hatásvadász baromságot már régen olvastam. Mulatságos, de ugyanakkor szomorú, hogy az író ilyennek állít be olyan embereket, akik között szerintem nem sokat forgott.
Én is néptáncolok egy pár éve, és őszintén szólva alig néhány ilyen lányt láttam, ellenkezőleg; pont a "néptáncos" lányoknál tapasztaltam a legnagyobb tip-topságot... Sőt a nem néptáncosok között jóval több olyan lányt láttam életemben, akikre illik a fenti leírás...
Kihangsúlyoznám, a "néptáncos" nem egy külön rassz, vagy alfaj. Ugyanolyan testfelépítésűek (csak izmosabbak! :), biológiai fejlődésűek, mint a többi ember, csak az érdeklődésük bővült a néptánc és népzene tárgykörével. S mivel a népzenét és táncot régebben szintén Emberek mívelték (az őseink is), hülyeség lenne ezzel pont elhatárolni őket az "átlag" emberektől. Mi is az átlag ember...? Ezen is lehetne vitatkozni...

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.25. 11:10:23

@Bélapáti Béla:
Egyetértek veled.
Érdemes megnézni pl. a magyarországi délszláv településeket. Itt alapjárat, hogy tökmindegy mi lesz a gyerekből, meg egyébként sportol, vagy társastáncot tanul, vagy gördeszkázik, valamilyen szinten ismerni kell a táncot és a zenét. Mert aki nem ismeri, itt az a ciki.
Ha elmész egy délszláv bálba, akkor ott a társadalom minden csoportjából találsz teljesen különböző gondolkodású embereket. Akik ropják ezerrel...:)
Na ez a magyaroknál pl. nem így van. A kicsik között sem menő a néptánc, inkább minden 8 évest a tangabugyiban ugrálós táncra járatnak a szülők. Mert a néptánc ciki. Nem pedig a kultúra része. A népzenének is vannak azért lightosabb változatai, nem kell mindjárt eredeti gyűjtést hallgatni...:)
Az valóban embert próbáló néha.:)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.25. 11:18:26

Ha az író nem a néptáncosokhoz csapta volna ezt az embertípust, hanem kreált volna neki valami jó fantázianevet, akkor szerintem nem lenne olyan nagy gond, de így eléggé mellé talált.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.09.25. 11:33:54

@Bélapáti Béla: én már rutinos vagyok, és szívesen beszélgetek bárkivel, és elmondom neki újra meg újra, hogy a saját irományaim NAGY része saját magam kiröhögése, talán ettől is érzik sokan találónak.

Persze azt sem árulom el, hogy pontosan mi az, amit magamról mintáztam :P

Egyetértek veled abban is, amit a vitamodorról is írtál. A lényeg szerintem az, hogy nem kell annyira komolyan venni, de ti tudjátok.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.09.25. 12:33:49

Nekem is volt egy középiskolai osztálytársam, akinek s.ggigérő szőke varkocsa szögegyenes hátát verdeste, és bokáig érő szoknyában járt télen-nyáron, böbebabacipő, pántlika, stb, élete a néptánc (Voltál megint ugrálni? - kérdeztük :-), de utána megjelent az ikszedik osztálytalálkozón rövid vörös hajjal, kosztümben, szóval kinőtte. Normális volt, és nem is bántottuk, de jelenség volt. De ezzel nincs is semmi baj, ő volt az etnolány, de volt kőkemény rokker tábor, meg ilyen-olyan, toleráltuk egymást, ha meg is mosolyogtuk őket.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.25. 12:45:05

@Rosa Rugosa: Átégettem magamban a problémát, és átértékeltem a dolgokat :) Legyen, ahogy mondod, átírtam a címet, hogy ne legyen félreérthető. A továbbiakban pedig törekszem az egyértelműségre.

Ernoke 2009.09.25. 13:25:52

@Bélapáti Béla: magyarfikázás = magyarKODÓfikázás. csak hogy pontosak legyünk.

nem az a baj, ha valakit érdekel a múltja meg a magyarság története - engem is érdekel, büszke is vagyok rá (valószínűleg az emberek nagy részénél több könyvem van otthon néphagyományokról és hiedelemvilágról pl.). de minek ezt lépten-nyomon demonstrálni, világgá kürtölni, és nyíltan lenézni azokat, akik esetleg másként gondolkodnak, és más iránt érdeklődnek?

a néptánc, a népzene és úgy általában a népi kultúra pedig igenis rohadtul trendi, divatos ma Magyarországon, meg kell nézni, mennyien vannak pl. népzenei koncerteken, táncházakban, stb. jóval trendibb, mint sok ugyanannyira értékes dolog, ezen nem vagyok hajlandó vitatkozni.

lamed 2009.09.25. 15:18:52

@kabell: "És tudjátok milyen kényelmes, hogy ezek mellett a lányok mellett nem kell megjátszani magatokat? Elmentek bulizni, jöhet a zsíroskenyér hagymával ezerrel nem gond, mert ő is azt eszi.

Ihatod a pálinkát, nem gond mert ő is issza."

Szerinted aki nem eszik zsíroskenyeret hagymával és hozzá pálinkát, az azért nem teszi, mert megjátsza magát? Én például undorodom ezektől, de szívesen eszem mondjuk a pizzát. Persze megjátszásból, nyilván.

lamed 2009.09.25. 15:32:04

@Bélapáti Béla: " és marha fura, hogy a wanabe zsidók libsik multikultik sosem jönnek elő,"

Az is marha fura, hogy egyeseknek annyira központi kérdést jelentenek a zsidók, hogy MINDENRŐL ők jutnak eszükbe, kizárólag a zsidókhoz képest tudják meghatározni önmagukat.

IndaMuncher 2009.09.25. 15:43:43

@HRita: Szerintem semmi félreérthető nem volt a címben nem kellett volna átírnod, akinek van esze, és iróniareceptora az egyből levágja miről van szó, mindenki más hülye.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.25. 19:24:39

@F.house: Az az átkozott megfelelni vágyás :) De tényleg fölösleges. Akinek nem tetszik a blog, annak akkor sem fog, ha fejre állok :)

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.09.25. 21:34:11

@Wemma: "Mi is az átlag ember...? Ezen is lehetne vitatkozni... "

matula.hu/index.php?section=article&rel=35&id=418
"- nem szereti használni azt a szót, hogy átlagemberek, mert nincs olyan, hogy átlagember; " :D

@HRita: Ez a te blogod, és gecire az lesz itt, amit te akarsz.

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.09.25. 21:39:35

@Bélapáti Béla: "pedig aztán a zorba nem kevésbé cikibb mint bármelyik másik nép(ies) tánc."

A zorba a legcikibb, apám! Egyébként a poszt nagyon aranyosnak festette le a sztereotíp néptáncos lányokat. Korábban iszonyodtam tőlük, most meg beszélgetnék is velük. Kemény, mi?

MÁS: Volt egy spanom, a Szeszkó Lackó, na, az egyszer le akarta kúrálni az egomi valamilyen CD-boltban eladó nőt. Nagy néptáncos etno-csaj volt, a gyerek meg persze külön miatta lement ezekre a péntek esti táncórákra vagy mire. A Lacínnyó tele volt ilyen sztorikkal. :D

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.25. 22:05:50

@Nyelvész Józsi: Nagyon ferenc vagy Józsi, kösz :)
A matulás cikket _szégyen ide vagy oda_, meg most olvastam végig először, óriási :D

paranoid T.R. marcipan 2009.09.25. 23:34:08

Nem volt idegzetem az összes kommenthez...
Rita kedves, ez a te blogod. értem én, h csevegsz az idekeveredőkkel, de nehogy védd már magad. az a legjobb a blogban h kőkemény diktatúrát csinálhatsz:)

Rebegő ajkak 2009.09.26. 10:08:56

Azt az oldalt erősíteném, aki szerint melléfogtál. Vannak ilyenek, de az nem néptáncolósok. Az a poszt baja, hogy rossz csoporthoz köti a jellemeket, mert vannak ilyenek tényleg. De biztosan nem a néptáncosok...

Ja igen és a táncházakat se nagyon keverjük a néptáncolókkal :))

Ja és nem vagyok néptáncos, de ismerek párat :)

Erzsebet 2009.09.27. 13:51:06

Fiam volt osztálytársnői közül többen nagy táncosok. Egyik évben a szomszédos egyházi gimi bálján is részt vettek, de nem sok sikerrel jártak. Itt kizárólag a magyar néptánc volt engedélyezett. Se társastáncok, se latin, discótól pedig Isten ments.
Volt tánctanítás is. Az atyák a páros táncokat sem engedték meg. A srácok legényest táncoltak, a lányok pedig körbe karikáztak. Az itt tanuló diákok úgy élnek, mint Panniék. Körükben divik az ősmagyar nevek, nagycsaládosok. Lakásaikban nincs tv, ami szerintem szükséges, hogy a mai élet cselekményeit nyomon kövessük. Szegény csajok tehát lebőgtek.

Ismerőseim között is található egy 50-es férfi, aki valaha néptáncos volt. Csángó tarisznya van a vállán, mint a mesebeli vándor legénynek.
Unokahúga esküvőjére pedig zsinóros viseletbe öltözött. Az ifjú pár a menyecske táncra népviseletbe öltözött. A ifjú férj bőgatyába. Az örömapa egy műv. ház igazgatója, onnan kölcsönözték a viseletet. A lakodalom ruszin népszokások szerint zajlott, ami nem illik egy magyar városi lányhoz.

Kérdezném: milyen a Böbe baba cipő.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.27. 14:11:45

@Erzsebet: Ahogy a Ferenciek teréről mész az Astoria felé, jobboldalt van egy kis kirakat. Abban vannak ilyen spanglis (=Böbe baba is ilyet hordott, csak ő feketében) cipők. Egy idős cipészbácsi csinálja őket, pár éve még élt legalábbis. Jellemzők: velúrbőrből készül, csattal záródik, az orrán három X található díszítés gyanánt.

Erzsebet 2009.09.27. 14:14:18

Még írok a népviseletekről: Szülőfalumban az 50-es években vetkőztek ki a matyó népviseletből. A mostani 50-es, 60-as nők sem hagyták el a színeket, formákat. Egy ismerősöm minden ruháját magának készíti és jól úgy volt felöltözve: Élénk lila kabát alatt méregzöld nadrágkosztümöt viselt. Egy alacsony, kövér pedig derékban rakott szoknyát, ami hangsúlyozza vastag csípőjét. A ruhatára is hasonló darabokból állt.

Erzsebet 2009.09.27. 14:18:47

@Rita: Ismerem ezt a cipőtipust. Ilyen volt anno a kötelező úttörőcipő.Egy osztálytársnőnk még a gimis matrózblúzhoz is ilyet viselt. Tök bénán nézett ki. A 70-es években egy magára adó lány már ált. isk. 7o-tól felvette a körömcipőt.

sorica123 (törölt) 2009.09.27. 14:22:44

@Erzsebet: a Böbebaba cipő, ha jól értem, az a kicsit vaskos orrú, spanglis lábbeli lapos sarokkal. Különben olyan három x-es vagy csillagos van nekem is, de nem nagyon szeretem, mert nem találtam el a méretét és nem az én lábformámra készült:/ meg eléggé elszoktam ezektől a cuccoktól Régebb még volt egy-két ilyen kis bonbonos meg alföldi holmim. Meg esetleg a karaktercipő is besorolható kis szisszenéssel ebbe a kategóriába.
Amúgy mindennek a 'modoros'. szélsőséges, hárítós megoldását hülyeségnek tartom. Amikor valaki beleöli magát, a humorérzékét, emberségét pl abba, hogy csak és kizárólag elvből magyar népzenét hallgat, arra táncol és semmi másra, de véletlenül se... nekem ennyi jött le az elképzelt népi világba menekülő Pannikáról. Anno kicsit vállalhatóbb keretekben, de nekem is megvolt a hárítós korszak, mikor a népzene volt a drogom (igaz, nekem inkább a bolgár).

Erzsebet 2009.09.27. 14:34:21

@ Sorica: Én a mai napig imádom a bolgár népzenét. A 80-as években jártam balkáni táncházba. Egy dobozom tele volt trák ékszerekkel, váltogatva hordtam. Egy rodopei török népviselet, salvári, feredzse, szőttes kötény, mellény, kötött papucsok lapulnak a szekrényemben.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.27. 14:38:48

@sorica123: Köszi, azt hiszem, konkrétan eltaláltad, miről van szó. Erről :) Akikről eddig írtam, és akikről még fogok, mind ilyenek. Nem azért gázak, mert muzsikálnak, hanem azért, mert dafke teszik. És tényleg beleölik és kurva komolyan veszik magukat, az pedig sose jó :) Nevetek másokon, de
én magamról nem egy posztomat mintáztam eddig. Nevetek magamon is.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.27. 19:20:48

@HRita: Köszönöm mindenki nevében. Értékelem a lépést, igazán.:))

Mitya Ivanov 2009.09.28. 09:48:25

nem olvastam végig a kommenteket, mert lehetetlen, ha már írt valaki ilyesmit akkor bocs: az eleje szuper jó, életszerű, de a végén szétesett az egész, mert ott már kicsit több volt a gyűlölet, mint kellett volna. Azaz: ilyen nőtipus nincs, bárki bármit mond.

Szélfoszlány (törölt) 2009.09.29. 15:38:03

Nincs wordpeace, undorító vagy és rasszista (vagy öngyűlölő).

Végezd el az ismert tesztet,
helyettesíts be egy más kultúrát, és rájössz mire gondolok.

Egy csoportot büdösnek nevezni nem kifigurázás, nem irónia, nem vicc, nem szellemes, nem görbe tükör.

Ha pedig ez egy etnikumra/kultúrára/népre/nemzetre jellemző egyik hagyományos tevékenységet űzőkre vonatkozik, akkor világos lesz a dolog rasszista jellege is.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.09.29. 15:53:44

@Szélfoszlány: Fölösleges tornádót játszanod, és a szádat tépned.
Rasszizmus meg öngyűlölet, hogyne.
Ha pedig undorítónak tartasz, el lehet ballagni, mondjuk a puruttyára, csak hogy edződjön a lelked.

sorica123 (törölt) 2009.09.29. 16:29:20

@Szélfoszlány: azt hittem, ezt a témát már elektronjaira szedtük. Ez egy paródia, nem kötelező tessen, én se vágtam magam hanyatt tőle, tessék, én is idekommenteltem. Ez a blog valóban szubjektívebb, nyersebb, pletykásabb, mint a Modoros, ez ilyen, kész. Lehet vele vitatkozni, ahogy például természetemből fakadóan én is teszem.

Szélfoszlány (törölt) 2009.09.30. 09:13:05

"a büdös lányból büdös, ötgyermekes anyuka lett"

Mondom, nem paródia, hanem primitív rasszizmus.
Nyugodtan kezeljétek így, és vesse ki magából a szerzőt minden jobb társaság.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.30. 10:11:47

@Szélfoszlány:
Szóval sajnos ebben van valami...
Nem tudok őszintén kacagni ezen a profilon, mert néptáncos is voltam, gyerekem is van egy pár és kicsit furcsa érzés, hogy egy külső szemlélő ezt gondolhatja rólam is...

Hogy egy büdös, szőrös idióta vagyok.

Meg még műkörmöm sincs, meg basszus tűsarkút sem hordok minden nap...
Gyanúsan hasonlítok egy olyanra, akire azt hittem nem is hasonlítok...:)

justin case 2009.09.30. 13:12:19

szentséges magasságos szenjézus. itt mindenki be van oltva humor ellen bakker és a hihetetlenül okos arcával annyit képes elolvasni hogy MINDILYEN osz' kész. és leoktat mer jobbantudja.

ahogy egy idegenszívű másik kommentelő írta idegenszívű nyelven, csak én szittyául írom mer nehogy még rámfogják hogy az összes néptáncosra írom: egy naő feltalálom az eszközt, amivel arcba lehet döfni az embereket az interneten keresztül, és meggazdagszom belőle.

justin case 2009.09.30. 13:12:55

naő természetesen egyenlő nap

Ernoke 2009.09.30. 13:29:08

@justin case: hajrá!:D én leszek az első vevőd:D

sorica123 (törölt) 2009.09.30. 22:02:46

@Rosa Rugosa: hátésbekaphatájk. Akik azt gondolják, hogy azért, mert nem vagy olyan tisztaságmániás, mint Sörkert Norbert és Rubint Réka együttvéve és nem irtod el az összes érdeklődési körödet azzal, hogy 'jaj, lehet, hogy ciki!', egy igénytelen, mániás hülye vagy, hát azok mehetnek a fenébe. Itt arról van szó, hogy ilyen a blog stílusa. Bele lehet kötni, és akkor bele lesz kötve, de itt valóban gyakran gúnyolódás és pletyka folyik, a maga kis medrében zavartalanul.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.10.01. 09:29:13

@sorica123:
Mi van?

Egyébként meg nem azért lehet ide véleményt írni, mert szabad?

Miért kell attól kikészülni, hogy ideírtam, amit gondoltam?

Ez nem egy blog, ahová várják a véleményeket?
Milyen hülye szöveg az, hogy akkor lehet mást olvasni?
Ide írta, láttam, elolvastam, véleményt nyilvánítottam, mert állítólag ez azért van, nem?

Te is olyan szavakat használsz, amiket valószínűleg nem alkalmaznál, ha egymással szemben ülnénk.:)
Gyakorolj önkritikát.:)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.10.01. 09:44:17

@sorica123:
Hallod, ezer bocsánat, de baromira benéztem, hogy mit írtál...
Na, nem mindenki ébred reggel 6-kor.:)
Minél tovább magyarázom annál szánalmasabb, úgy hogy be is fejezem.

Gondoltam,most aztán jól megmondom!:)))))

sorica123 (törölt) 2009.10.01. 12:18:44

Semmi baj, csak nem értettem, hogy' lehet ennyire kontextusfüggetlenül, sőt azzal homlokegyenest szembemenően benézni valamit:))) hát eddig pont azt pampogtam, hogy nem kell ezt a mit szól a szomszéd, az osztálytárs, a kéményseprő stb toposzt ennyire vérkomolyan venni, mert van, volt, lesz, és a helyzettől függ, mennyire fontos odafigyelni rá.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.10.01. 13:28:49

Ne kényszeríts magyarázkodásra, mekkora ciki már ez nekem, egyre szarabb a helyzetem!!:)
Mea culpa...
Kevest aludtam, reggeli kávém is akkor csörgedezett kifelé és a koszos szőrös, csipás szememet:) sem mostam még ki.... akkor.
De már éber vagyok.:)))

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.10.05. 02:57:40

nekem tetszik ez a poszt... kellemesen geci lett :>

én a leginkább azt érzem falsnak ebben a népiesch vonalban, hogy olyan életmódot próbálnak visszahozni, és egyedül autentikusként feltüntetni, ami igazából ebben a formában sosem létezett.
arról nem is beszélve, hogy népieschék időnként olyan dolgokat is a hagyomány részeként akarnak feltüntetni, amik valójában sose tartoztak oda (sumérkodás stb).

NRG44 · http://althir.org 2009.10.26. 02:30:16

Mekkora faszság már a klezmer, gondoljatok csak bele, a török és a szláv népzenéből lopták össze az egészet. xD

sorica123 (törölt) 2009.10.26. 12:58:51

@NRG44: hát ezen az alapon ja. De akkor úgy egyáltalán mekkora faszság vagyunk már mi??? Egy rakat helyről van összelopkodva a génállományunk, meg egyáltalán...:)
Egyébként pont a török...? Ha már, akkor inkább arab az, már ha a felelgetős szerkezetre meg ezekre gondolsz... a török zenei hatás inkább általában a balkáni zenékben, és azokon belül főleg az újabb irányzatokban érződik.

Abrash1965 2010.01.24. 13:18:27

Egy valaha kedves ismerősöm X évig néptáncolt.
Eljutott dél-amerikába, többek között.
Kedves, csinos, mindig jól ápolt csajszi, "pedig vidéki".
Csak szólok.
De rögöhni lehet psozton persze :)

sorica123 (törölt) 2010.01.24. 16:54:57

@Abrash1965: íme, van normális néptáncos is.
Én nem lepődöm meg rajta.
A fent vázolt figura (irányzat) különféle alfajait viszont elég ideig néztem ahhoz, hogy beugorjon a kép. Amúgy az ilyen Természetes Terézkék sem piszkosak és büdösek ám (nem biztos, hogy használnak illatszereket, ez viszont lehet ciki, főleg táncban). Az más tészta, hogy mennyire áll nekik az adott népies holmi vagy haj jól... meg, hogy mennyire lesznek emellé szentfazakak.

Fairy Girl 2010.02.25. 15:43:08

Jajmár :) a poszt egy külön élvezet, a kommentek meg megint :D

Nem kell egyből besértődni.
Én is néptáncosnak vagyok mondható (többé kevésbé) emellett a vállaim, a hátam tetovált, és rockzenekarban is énekelek. Akkor most? Büdös néptáncos mellett büdös rocker is vagyok, remek :D

Mondjuk megszagoltam magam olvasás közben :))

Szélfoszlány (törölt) 2010.02.26. 22:57:06

@HRita: Pedig úgy van. Nem csupán az alpáriságodon akadtam ki. Sőt.

Próbáld ki:
a büdös néger. A büdös szlovák.
A büdös ... .

Rémlik mire gondolok?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.27. 00:07:30

@Szélfoszlány:

Na mi van, ledobtad az ékszíjat? Valami baj van? Akarsz beszélgetni róla?

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.02.27. 09:33:18

@Szélfoszlány: Ha mindenáron erről akarsz olvasni, menj át a Gyűlölt ellenségeink blogra.
gyuloltellensegeink.blog.hu/
Ők már írtak a szlovákokról, sőt, a tolószékesekről is. Ott hőbörögj, itt már nincs értelme.

Szélfoszlány (törölt) 2010.02.27. 21:52:11

@El Topo (Sgt. Elias):
@HRita:

Ismeritek Cyranot? Nem az a baj, hogy a néptáncosok viccesek, meg szubkultúra, meg kifigurázod.
Hanem az, hogy átsüt a primitívség és a gyűlölet. Igenis elvetetted a sulykot azzal, hogy egyszerűen büdösözöd egy népcsoport hagyományait ápolókat.

Az ajánlott linkeket pedig egyzerűen nem értem. Nem is akarom elolvasni. Az internet tele van szeméttel. Én éppen ezt olvastam, ide kommenteltem.

Vag azt gondoljátok, hogyha egy másik oldalon lebüdösöznek másokat (ezt teszik amúgy?) akkor itt is OK?

Esetleg arra gondoltok, hogy én
kedvelem a magyar néptáncosokat és akkor biztos utálom az ökoamazonokat? Tehát ha elolvasom azok kifigurázását, akkor jobb kedvem lesz? Nevetséges.

Amit műveltek egyértelműen a szélsőségesen rasszista kalapban van.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.28. 05:47:47

@Szélfoszlány:

Képzeld el bazmeg, ismerem!:D És? Hogy jön ide szegény Cyrano?
Marhára sajnálom, hogy így átsüt rajtunk a primitívség, meg a gyűlölet, bár azt hiszem, ezt többezer olvasóból egyedül te vetted észre eddig, fogadd érte a Primitívség és Gyűlöletfelismerők Nagy Aranyérmét szeretettel!
Csak azért ajánlottam a linket, mert láttam, hogy te is meglehetősen khmmm... környezettudatos vagy.
Igazán mocskosul szégyelljük, hogy ilyen szélsőségesen rasszisták vagyunk.

Szélfoszlány (törölt) 2010.02.28. 21:25:51

@El Topo (Sgt. Elias):
Nem én vettem észre egyedül.
Olvasd végig a kommenteket.

Te pedig csak főlj a saját trágár levedben. Csak ne hidd azt hogy a rasszista gyűlöletbeszéd az egyenlő a kifigurázással.

PS. Kigyűjtöttem egy két példát a hozzászólásokból, nézd vissza őket és szállj magadba.

@Muad\\\'Dib:
@Maestro:
@Űrlény Lajos:
@Sir Nyű: "Az a baj ezekkel a modorosblogbol fakadt modoroskodasokkal, hogy neha csak ugy sut beloluk a rosszindulat es a kisebbsegi erzes, meg az hogy ami tolem idegen, az nevetseges (itt nem a jelenseg modorossagat mutatod be, hanem nevetsegesse probalod tenni). Ez pl. pont olyan, szerintem."

@Rosa Rugosa:
"@HRita: Akkor inkább úgy fogalmaznék, hogy nem találtam benne humoros irodalmi fordulatokat.

Mert ez nem kifigurázós, hanem olyan bebunkózós.
De ha az, hogy nem tolerálsz valakit, az ezt jelenti, akkor jól van nem szóltam...

Csak nem tudtam tolerálni, amit írtál.:)) "

@gonoszkiralylany: "hát én néptáncolok, sőt (nyilván) sok barátom is, és egyetlen szösszenet sem igaz ránk a felsoroltak közül. teljesen ugyanúgy öltözködünk, viselkedünk mint a nagy átlag, csak a hobbi/sport számunkra a néptánc-népzene, de én speciel úszni is járok hetente, szval még azt sem mondanám hogy CSAK ez.
ezt az öltözéket, amit leírtál, akkor sem venném fel ha fizetnének érte... és járok koncertekre (nem népzene hanem minden más), máshova is bulizni, és nem csak néptáncos/zenész pasikkal randizom, ja meg a szőrtelenítés műveletét is jó ideje ismerem."

vincere 2010.03.01. 10:37:06

@Szélfoszlány: figyeljél! te eltévesztetted a házszámot. benne van a nevében is a blognak, h. GÖRBE és TÜKÖR. valamennyire mindannyiunk beletartozik, és nem is egy, itt bemutatott nőtípusba (én biztosan), mégis tudunk rajta nevetni és poénkodni, mert ez a lényege. egy nőtípust, viselkedést a végletekig sarkítva egy remekül megírt poszt, utána meg jól székommenteljük :)
ennyi és nem több.
amiről te írsz, az valami teljesen más, nem az, amiért mi itt vagyunk.
úgyhogy felesleges ezzel tölteni a drága idődet, biztos van a szánalmas interneten más, számodra érdekesebb dolog is, amivel foglalkozhatsz.

Szélfoszlány (törölt) 2010.03.01. 15:01:34

@vincere:
Szóról szóra egyetértek veled, én is azért jöttem ide amit írsz. Arról nem tehetek, hogy a blogíróból ezúttal kitört a tudatalatti magyargyűlölete, ezt pedig nem hagyhatom szó nélkül.

Az undok rasszizmus az nem görbe tükör. Azért olvastam el az írást mert kíváncsi voltam milyen egy néptáncos a görbe tükörben. Kedvelem a műfajt, modoros blogostul stb., ha jól van megírva.

Még a poszt felénél is vártam, hogy majd jól kifigurázzák a néptáncosokat. akkor kezdtem gyanakodni, mikor megütötte a szememet:
"Te, ez a Panni kurvára büdös!"
De, mondok, ennyi belefér.

Hanem amikor utána már csak annyi figurázás volt, hogy
"büdös lányból büdös, ötgyermekes anyuka lett", akkor valami elszakadt.

Hidd el, MINDEN ember büdös, életének bizonyos pillanataiban.
Éppen most érdeklődött 3 éves kisfiam, hogy vajon a kisgyerek akkor tényleg úgy születik-e, hogy kijön az anyukája punciján.
És igenlő válaszomra csodálkozott (összerakta!), hogy dehát ott biztos BÜDÖS.

Namost ha eddig OK, akkor még gondold azt is át, hogy valakit megsérthetsz úgy hogy pl. az anyját szidod. És akkor azt is gondold át, hogy ezen mennyit
dob, ha még BÜDÖS-nek is nevezed. Mondjuk duplázza a sértést. Pedig bizonyíthatóan minden ember anyukája ténylegesen büdös, életének bizonyos pillanataiban.

Innen már csak egy lépés, hogy elvégezd a gondolatkísérletet, hogy számodra fontos embercsoportot (vérségi, nyelvi, kulturális vagy egyéb) alapon behelyettesíts.

És rá fogsz jönni, hogy míg a görbe tükör egy nem túl fundamentalista részére elfogadható, addig a BÜDÖSözés az egyrészt sértés, másrészt pedig ha közbeszédben hangzik el, akkor objektíven szítja a gyűlöletet ("gyűlöletbeszéd" a törvényben).
Az adott blogbejegyzés eddig a határig merészkedett.

vincere 2010.03.01. 15:51:17

@Szélfoszlány: te beteg vagy, ne haragudj, nem tudok erre mást mondani. teljesen belelovalltad magad egy általad kitalált hülyeségbe.
bármelyikünk megsértődhetett volna a posztokon, amiben magára ismert, és ott természetesen sarkítottan, a hibákra és bénaságokra koncentrálva van leírva minden, mégse vágtuk be az unalmast, h. mi nem is vagyunk ilyenek meg olyanok és mindenki menjen el a fenébe. mert ez itt nem erről szól, nem igaz, h. ezt nem lehet észrevenni.

azt pedig, h. Ritát olyan dolgokkal gyanúsítod, amit itt megismételni se vagyok hajlandó, azt Rita és a saját nevemben is kikérem magamnak.

felesleges erre válaszolnod, én itt most lezárom. mint annyian mondtuk neked, töltsd inkább olyannal dolgokkal az idődet, aminek értelmét is látod!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.01. 16:06:57

@Szélfoszlány:

Durva vagy, nyulacska, mint a faszom szalmakalapban!:D
Főleg a magyargyűlölettel és a hozzátartozó gyűlöletbeszéddal vagy ott a szeren, mint Turtyiscsava!:D
Ajánlom neked a kucuginfót, meg a barika.hu portált, ott lehet az ilyen faszságokkal tüntetést szervezni. Itt csak kiröhögteted magad.

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.03.01. 17:15:19

@vincere: Én el is határolódom magamtól, mert gyűlöletkeltő és undorító, ahogy írok a jogsit szerezni nem tudó, tehetségtelen lányról, az ötletgazdag vagy növénykedvelő nőkről stb. És igen, érintve érzem magam, és fáj, ahogy látom a dolgokat. Többet nem is jövök ide.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.01. 17:26:39

@HRita:

Hátőőő, hiányoznál, már annyira megszoktuk, hogy itt kommentelsz.:)

HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2010.03.01. 17:39:14

@El Topo (Sgt. Elias): :D Na jó, akkor maradok. Olyannyira, hogy holnap lesz is új poszt :))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.01. 17:43:38

@HRita:

Csak legyen benne magyargyűlölet is, különben el sem olvasom!
Gyűlöletbeszéd rulez!

Szélfoszlány (törölt) 2010.03.01. 21:27:26

Megjegyzéseitekből arra következtetek, hogy elgondolkodtatok a dolgon.
És a feltűnő idegesség talán segít átmozgatni az agyatokban azokat a kis tekervényeket.

A gondolatkísérlet már megvolt?

Én most búcsúzom, csá.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.01. 22:29:36

@Szélfoszlány:

Mélyen, baszki! Mélyen elgondolkodtam, hogy hogyan lehetséges az, hogy te olyan sorrendben tudod lenyomni a billentyűket a gépen, hogy abból -ha értelmes mondanivaló nem is-, de értelmes szavak lesznek.

noirp 2010.03.02. 18:19:14

@Mukka: a csujjogatós hangot a természet hogy termelte ki?? Meggyőződésem szerint közvetlenül a kommersz körte, szilva és barack kifejlesztése (megteremtése) után. Természet anyánk kísérletezett, tesztelt, aztán vonyított.

tulemme 2011.12.30. 10:39:32

Te atyaszentgatya!!! Most komolyan?? Nekem megy barátnőm mutatta a cikket, elolvastam, és semmi mást nem tudtam, csak vigyorogni. Hihetetlen szellemes. És a félreértések elkerülése végett mi mind néptáncosok vagyunk. És persze a táncosok többsége nem így néz ki, de az itt megjelenített "vérbeli néptáncosleánykák" igenis léteznek. Nem hordunk mind igénytelen hosszú szoknyákat rémes pólókkal, de odavagyunk az apróvirágos táskákért és a kackiás bajszú fiúkért (főleg ha nem táncos, hanem zenész!). :)

@Szélfoszlány:
Most tényleg?
Hol van ebben a rasszizmus? Ez a valóság egy darabja. Létező dolog. És ha ennyire ki akarsz bújni az általánosítás alól, akkor biztos vagyok abban, hogy te is látod benne a realitást.

sorica123 (törölt) 2012.01.16. 21:31:05

@tulemme: na igen. Nekem se tetszik, ha valakit lebüdösöznek meg fikáznak, de ez a poszt messze nem ebben csúcsosodott ki. Aki ennyit vesz le belőle, az frankón meg akar sértődni, és meg is fog.
Mondjuk bajom az nincs ezzel a típussal, de kommunikálni se igen lehet velük, annyira a saját buborékjukban élnek. Ha nekik jó, ám legyen. Ma saját magamról el nem tudnám képzelni, hogy ennyire begubózzak egy stílusba és béna kacsaként keringjek a többi ember között.
süti beállítások módosítása